طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

آموزش جامع تجزیه و ترکیب

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مهمترین مراحل در یادگیری و تسلط به ادبیات عرب، انجام مستمرّ تجزیه و ترکیب جملات، آیات و روایات می‌باشد. علت اهمیت تجزیه و ترکیب زمانی ملموس است، که بدانیم تسلط کامل به قواعد پیچیده و فراوان ادبی، بدون انجام تمرینات مستمر و فراوان، امکان پذیر نیست. این بدان معناست که تنها با یادگیری قواعد عربی به صورت نظری، نمیتوان به آنها مسلط شد؛ بلکه راه حل اساسی به کارگیری و پیاده کردنِ این قواعدِ بی‌شمار، بر روی آیات و روایات می‌باشد. 

به این منظور، لازم است روش و اسلوب مناسبی را مد نظر قرار داد و طبق آن تجزیه و ترکیب روزانه را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهیم و به این ترتیب میتوان امیدوار بود، بعد از گذشت مدتی، به صورت عملی و کاربردی، قواعد صرف، نحو، لغت، بلاغت و ... را مرور و تکرار و تمرین نماییم.

به این منظور این بخش از سایت را به مبحث مهم «تجزیه و ترکیب» اختصاص داده ایم و تمام مطالب مفید برای این امر را در این قسمت در اختیار شما دوستان عزیز قرار میدهیم.

شما میتوانید مطالب، نمودارها و تجزیه و ترکیب‌های انجام شده را از این قسمت دریافت کرده و به مرور و با تمرین و ممارست، کاملا به تجزیه و ترکیب مسلط شوید.

 



 

ردیف موضوع مشاهده
1 نمودار جامع «آموزش تجزیه و ترکیب ورود
2 تجزیه و ترکیب‌های آماده ورود
3 آموزش تجزیه فعل (استاد پهلوان) ورود
4 آموزش تجزیه اسم و حرف (استاد پهلوان) ورود
5 آشنایی با اسماء جامد و مشتق ورود

 

نظرات (۱۰)

  1. سلام
    لطفا نکات کلید متن خوانی و اعراب گذاری و بزارید
    و اینکه اینا یک مطالب کلی که بیشتر شبیه فهرست کتاب تا اموزش تجزیه وترکیب
    لطفا اموزش تجزیه و ترکیب به همراه متن خوانی رو بزارید
    با تشکر
    یا علی
    • پاسخ مدير

      سلام برادر
      داخل نمودارهاست...
      موفق باشید
    • پاسخ مدير

      سلام برادر...از این که میهمان سایت طلبگی تا اجتهاد هستید متشکریم. باید فایل PDF رو دانلود بفرمایید.
      التماس دعا
  2. سلام خیلی سایت خوبی دارید واقعا ممنون
    من ترم اول طلبگی هستم (غیرحضوری جامعه الزهرا) و نمودار قوانین اعلال خیلی خیلی بهم کمک کرد
    اجرکم عند الله
    • پاسخ مدير

      سلام علیکم
      التماس دعا
  3. باسلام.این جدولی ک گذاشتین با گوشی نمیش دانلود کرد چون بزرگه نصفش دیده نمیشه اگه سایز جدول و کوچکتر کنید خیلی عالیه.خداپشت و پناهتان
    • پاسخ مدير

      سلام
      اگه منظورتون فایل آموزش تجزیه و ترکیب است، پی دی اف را دانلود کنید و باید نرم افزار پی دی اف خوان مانند ادوب ریدر هم نصب کرده باشید
    • پاسخ مدير

      سلام علیکم
      قالب سفارشی تهیه شده است