طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

درباره ما

بسم الله الرحمن الرحیم

  به فضل الهی، گروه «طلبگی تا اجتهاد»، در مهرماه سال 1393؛ به منظور انعکاسِ نکاتِ لازم و مطالبِ مفیدِ مسیر «طلبگی تا اجتهاد»، توسط اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه(سلام الله علیها)، راه‌اندازی گردید.
  از آنجا که خلاءِ حضورِ فعال و همه جانبه‌ی طلابِ طراز انقلاب اسلامی -که فعالیت‌های خود را همسو با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری(دام ظله) تنظیم می‌کنند- در فضای سایبر کاملاً محسوس بود، اعضای کارگروه، تصمیم به ورود مؤثر در این فضا را گرفته و با امید به هدایت الهی و عنایت امام زمان (عج) پای در این عرصه نهادند. 
ما با سر لوحه قرار دادنِ فرمایشِ امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) که می‌فرمایند: زکاتُ العلمِ نشرُه؛ عزم آن داریم که ان‌شاالله، هرآنچه نیازِ طلبه طراز انقلاب اسلامی است را تولید، جمع‌بندی و منتشر کنیم و به همین منظور،«سایت طلبگی تا اجتهاد» را به مثابه بستری آماده برای انتشار این مطالب، راه‌اندازی نمودیم.
  ما معتقدیم که اگر تمام طلابِ انقلابی، هم‌افزایی کرده و یکدیگر را در مسیرِ سربازیِ امام زمان(عج) یاری کنند، بازدهی و کیفیتِ علمی، بصیرتی و اخلاقی ایشان به نحو چشم‌گیری ارتقاء یافته و همه‌ از مطالب و نکاتِ مفیدِ تولید و جمع‌بندی شده توسط هم‌سنگری‌های خود، بهره‌مند خواهیم شد. شاهد این ادعای ما هم کارنامه‌ایست که نشان میدهد، ظرف مدت کوتاهی، اساتید و طلاب زیادی از سراسر کشور، اعلام آمادگی برای همکاری و انتشار مطالبِ مفیدِ خود، برای دیگران نموده‌ و مطالب ایشان با نام خودشان در سایت منتشر شده است.
   سایت «طلبگی تا اجتهاد»، بستری است آماده برای کسانی که میخواهند زکات علم خود را به هم‌سنگری‌های خود، هدیه کنند.
انقلاب ادامه دارد و «تمدن نوین اسلامی» در راه است ...

و من الله التوفیق
قم المقدسه
19 ذی‌الحجه 1435

نمايش: ۱۶۵۶۷