طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۳

استاد ابوالقاسمی و پاسخ به شبهه بالاتر بودنِ ثواب زیارت قبر امام حسین علیه السلام از کعبه

 عمومی

//bayanbox.ir/view/3444044274600655906/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85%DB%8C.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

در این مطلب، کلیپی بسیار جالب از پاسخ گویی استاد ابوالقاسمی به یک پرسشگر سنی را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم. در این کلیپ، تماس گیرنده که که از اهل تسنن میباشد، میپرسد که شما شیعیان معتقدید که زیارت قبر امام حسین علیه السلام بالاتر از زیارت کعبه است و استاد ابوالقاسمی به ایشان پاسخ میدهند.

موضوع دریافت تصویر

پاسخ استاد ابوالقاسمی

به پرسشگر سنی

دریافت

نظرات (۳)

  1. سلام علیکم
    استاد ابوالقاسمی من صوت های زیادی را امتحان کردم برای منطق مظفر اما تدریس شما بسیار عالی بود می خواستم خواهش کنم اگر امکان دارد صوت منطق ٣ را هم در سایت بگذارید و یا خریداری کنیم
  2. سلام لحن آقای ابوالقاسمی اصلا مودبانه نبود.
    وانصافا مغالطشون خیلی عوام پسند و شیک بود.
  3. سلام ، نتیجه منطقی استدلال حاج آقا (که فرمودند :پیامبر فرمودند (به نقل از سنی ها)زیارت قبر من از زیارت خانه خدا بالاتر است و حسین هم که جزئی از پیامبر است پس زیارت قبر حسین ع هم از زیارت خانه خدا بالاتر است )
    : حضرت محمد پیامبر است .
    حسین علیه السلام جزئی از پیامبر است (از پیامبر است)... پس امام حسین علیه السلام پیامبر است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بابا این چه جور استدلالی هست که ایشون میکنند ...
    • پاسخ:

      سلام علیکم
      آقای ابوالقاسمی ادعا نکردند که امام حسین نیز پیامبر هستند بلکه گفتند همان طور که خود اهل سنت نیز داستان خواب ام سلمه را ذکر کرده اند، امام حسین علیه السلام پاره تن پیامبر است و کسی که چنین تعبیری در مورد او شده باشد(امام حسین ع)، دارای شأن و مقامی همانند پیامبر خواهد بود، بنابراین مرقد و بارگاه این دو تن(پیامبر صلی الله علیه و امام حسین علیه السلام) نیز دارای مقامی مشابه هم خواهند بود.