طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۶

انس با قرآن و حدیث در هفت قدم، دانلود رایگان کتاب هفت آسمان

 هویت طلبگی یادداشت‌ و مقاله محصولات مأموریت‌ها و بایسته‌های طلبه

//bayanbox.ir/view/2658700669763156421/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D9%81%D8%AA-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%84.png

بسم الله الرحمن الرحیم

هر مسلمانی به دنبال راه صحیح زیستن و شناخت رابطۀ شایسته با خود، خلق و خالق است و بی‌شک، تنها منبعی که توان معرفی چنین راهی را دارد، همانا قرآن کریم و کلمات نورانی ائمۀ معصومین علیهم‌السلام است.
با آنکه این مسئله برای یک مسلمان شیعه کاملاً روشن است، اما گاه در اثر نداشتن برنامۀ صحیح و عدم مراعات تقدّم و تأخّر در مطالعۀ قرآن و حدیث، به هدف مطلوب نائل نمی‌شود.
لذا این طرح به دنبال معرفی هفت قدم برای انس، مطالعه و شناخت معارف قرآن و حدیث است و در هر قدم به بیان روش مناسب برای طی کردن آن قدم، منابع مورد نیاز و زمان لازم می¬پردازد.
برای انجام این طرح کافی است 365 روز، روزانه فقط نیم ساعت به قرآن یا حدیث اختصاص دهیم تا انس مطلوبی با قرآن و حدیث یافته و بخش مهمی از معارف این دو گوهر را شناخته و به لطف پروردگار در زندگی خود به کار بریم و فضای فکر و عمل و زندگی خود را با عطر و نور ثقلین، معطّر و نورافشان کنیم.
طبیعی است که در فضای پرهیاهوی امروز که برخی علاقه‌مندان به ثقلین، از کمبود وقت شکایت دارند، یکی از بهترین اوقاتی که می‌توان برای این برنامه اختصاص داد، «بین‌الطلوعین»  است.
امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «شایسته است که هر شخص، بعد از تعقیب نماز صبح، دست کم پنجاه آیه از قرآن را تلاوت کند» .
البته بسی افراد هم هستند که به جز بین‌الطلوعین، اوقات فراغت دیگری نیز در طول روز دارند که شایسته است آن را با قرآن و حدیث زنده کنند. به عنوان مثال، برنامۀ «شبی ده دقیقه با قرآن» باید در خانه‌ها بنیان گذاشته شود تا همۀ اعضای خانواده در کنار یکدیگر، یکی، دو صفحه قرآن بخوانند.
نگارندۀ این اثر، هشت سال است که این طرح را غالباً در حوزه‌های علمیۀ سراسر کشور و بعضاً برای دیگر اقشار جامعه ارائه نموده و علاقه‌مندان به اجرای آن پرداخته‌اند. این طرح در بدو امر، 12 قدم انس با قرآن بود، سپس به 14 قدم انس با قرآن و حدیث تغییر یافت و در نهایت، با بازخوردگیری از اجرای آن، ارائۀ آن به اساتید بزرگوار قرآن و توجه به این‌که برنامه‌ای که مانند این طرح، غیر حضوری است، باید در زمان و قدم‌های کمتری ارائه شود، طرح بهینۀ پیش رو به دست آمد.
مخاطبان این طرح عبارت‌اند از عموم مردم با حداقل تحصیلاتِ دیپلم،  دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه.
مباحث این کتاب در دو فصل ارائه خواهد شد.
در فصل اول «مبانی انس با قرآن و حدیث» مورد بحث قرار خواهد گرفت و چرایی انتخاب این هفت قدم بررسی خواهد شد.
در فصل دوم «مراحل انس با قرآن و حدیث» و روش انجام طرح معرفی خواهد شد.

 



 

  • این کتاب به دنبال معرفی «قدم های انس با قرآن و حدیث» برای عموم مردم با تحصیلات دیپلم، دانشجویان و طلاب علوم دینی است.
  • کافی است روزانه نیم ساعت برای اجرای برنامه های این کتاب، زمان صرف کنید تا بعد از 365 روز به نقطه مطلوبی از انس با ظاهر و نیز معارف قرآن و حدیث برسید.
  • این کتاب حاصل هفت سال ارائه کارگاه «هفت آسمان» در سطح کشور است.

  • تذکر سردبیر سایت: این اثر برای اولین بار در آذرماه 1394 منتشر شده بود اما این بار ویرایش جدید و تکامل یافته این اثر با ارزش را خدمت شما دوستان خوب طلبگی تا اجتهادی تقدیم میکنیم.
  • دوستانی که مایل به تهیه کتاب هستند میتوانند نسخه چاپ شده آن را از اینجا دریافت کنند، اما استاد روح الله راسل این کتاب ارزشمند را برای اولین بار در سایت طلبگی تا اجتهاد به صورت کاملا رایگان منتشر نموده است. برای سلامتی ایشان و شادی روح پدرشان با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله دانلود بفرمایید.

دانلود رایگان کتاب هفت آسمان

 

 


مطالب مرتبط:

  1. مطالب دیگر استاد روح الله راسل
  2. مقاله بسیار مفید حدیث خوانی روشمند


 

نظرات (۶)

  1. میثم رشیدی

    خیلی عالیه
    ممنون بابت شرایح دروستون
    اگه میشه شرح نموداری سیوطی نیمه دوم رو هم بزارید
    اجرکم عندالله
  2. انشاالله در قدم هشتم، حقیقت قرآن به قلب مخاطب نازل شود ...
    خدا خیرتان بده حاجاقا که مخلصانه این مطالب را در اختیار طلاب قرار میدهید.
    • پاسخ:

      باسمه تعالی
      سلام بر شما دوست قرآنی
      تشکر از الطاف بیکران شما
      امیدوارم در اجرای برنامه موفق باشید