طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

پوسترهایی از بیانات حضرت امام خمینی درباره آخوندهای فاسد و مرزبندی با آنان

 هویت طلبگی پوسترهای با کیفیت

//bayanbox.ir/view/6790800646090989911/%D8%A2%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%81%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مهمترین نکاتی که همواره در سیره ی اهل بیت علیهم السلام و انبیاء الهی مطرح بوده است مرزبندی با دشمنان خدا در هر لباس و هر فرقه و نحله ای است. مرزبندی های گفتمانی و کلی همواره علنی بوده است ولی مرزبندی با اشخاص گاهی علنی و گاهی به مصالحی نیمه علنی و  غیر علنی بوده است. امام راحل عظیم الشان نیز همین سیره را داشتند و با دشمنان خدا در هر لباس و کسوتی همواره مرزبندی می فرمودند. در ادامه نمونه هایی از مرزبندی علنی حضرت امام با هم لباس های فاسد را مشاهده می فرمایید. بحثی که در بیان حضرت آقا با تعبیرات اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی مطرح شد و ایشان همچنین در جبهه ی خودی نیز با تعبیر حوزه ی انقلابی با حوزویان غیر انقلابی مرزبندی فرمودند.

 

پوستر شماره یک: مارهای خوش خط و خال...

روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا کم نبودند و نیستند. در حوزه‏هاى علمیه هستند افرادى که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعالیت دارند. امروز عده‏اى با ژست مآبى چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام مى‏زنند که گویى وظیفه‏اى غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه‏هاى علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‏اى از فکر این مارهاى خوش خط و خال کوتاهى نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایى‏اند و دشمن رسول اللَّه. آیا در مقابل این افعیها نباید اتحاد طلاب عزیز حفظ شود؟

صحیفه امام، ج‏21، ص 278

امام و آخوندهای فاسد هشت

 

پوستر شماره دو: از بسیاریشان متنفرم...

شاید گاهی شما یا مردم خیال بکنند که من اگر چنانچه از روحانیت طرفداری می کنم برای این است که من هم یک معمم هستم و این گروه گرائی است و من کراراً گفتم که من با هر که معمم است و اسم خودش را روحانی گذاشته است موافق نیستم، و من کراراً گفتم که روحانی که برخلاف مسلک روحانیت و اسلام عمل بکند و توطئه گر باشد این از ساواکی بدتر است، برای اینکه ساواکی ساواکی است و این ساواکی به صورت معمم و - به صورت لباس روحانیت پوشیده است. قضیه این نیست که من بگویم هر که عمامه سرش است، این مورد تأیید است. خیر، من از بسیاریشان متنفرم و بسیاریشان هم اعتقاد به آنها ندارم.

 صحیفه نور حضرت امام خمینی جلد 13 صفحه 176   

امام و آخوندهای فاسد چهار

 

پوستر شماره سه: بزنیدش کنار...

 بشناسید صالح و فاسد را، بشناسید مفسد و مصلح را، بشناسید، توجه داشته باشید کی دارد خلاف می کند به اسم اسلام، کی دارد خرابکاری می کند به اسم اسلام، اگر عمامه سرش است بزنیدش کنار، خود معممین بزنندش کنار.

 صحیفه نور حضرت امام خمینی جلد 12 صفحه 200   

امام و آخوندهای فاسد چهار

 

پوستر شماره چهار: عمامه خطرناک است....

کاری بکنید که اسلام از ما گله مند نباشد، قرآن کریم از ما گله مند نباشد، که آقایان که شما خودتان را می گفتید که ما مروج قرآن هستیم، مبین احکام قرآن هستیم، چرا خودتان یک کاری دارید می کنید یا کردید که اسلام یک جور دیگر جلوه کند پیش مردم.  خیلی مواظب باشید، این مسند خطرناک است، این عمامه خطرناک است، این محاسن خطرناک است. خودتان را از این خطرها نجات بدهید، حفظ کنید خودتان را، این مال ما، همه همین طور، فرق ندارد، اسلام مال اهل علم نیست، اسلام مال همه است، این امانتی است که خدا به همه داده است.

صحیفه نور حضرت امام خمینی جلد 11 صفحه 157   

امام و آخوندهای فاسد سه

 

پوستر شماره پنج: بدتر از ساواکی...

خدای متعال می داند که من نسبت به آخوندهای فاسد آنقدر شدید هستم که نسبت به سایر مردم نیستم. ساواکی ها پیش من محترم تر است از آخوندهای فاسد.

    صحیفه نور حضرت امام خمینی جلد 9 صفحه 289 و 290

امام و آخوندهای فاسد دو

 

پوستر شماره شش: لازم نیست خیلی کتکشان بزنند...

 در روایت است که از این اشخاص (آخوندهای فاسد) بر دین بترسید؛ اینها دین شما را از بین مى ‏برند. اینها را باید رسوا کرد تا اگر آبرو دارند در بین مردم رسوا شوند؛ ساقط شوند. اگر اینها در اجتماع ساقط نشوند، امام زمان را ساقط مى‏کنند؛ اسلام را ساقط مى‏کنند. باید جوانهاى ما عمامه اینها را بردارند. عمامه این آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماى اسلام، این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد مى‏کنند باید برداشته شود. من نمى‏دانم جوانهاى ما در ایران مرده‏اند؟ کجا هستند؟ ما که بودیم این طور نبود؟ چرا عمامه‏هاى اینها را بر نمى‏دارند؟ من نمى‏گویم بکشند؛ اینها قابل کشتن نیستند؛ لکن‏ عمامه از سرشان بردارند. مردم موظف هستند، جوانهاى غیور ما در ایران موظف هستند که نگذارند این نوع آخوندها معمم در جوامع ظاهر شوند و با عمامه در بین مردم بیایند. لازم نیست آنها را خیلى کتک بزنند؛ لیکن عمامه‏هایشان را بردارند؛ نگذارند معمم ظاهر شوند. این لباس شریف است، نباید بر تن هر کسى باشد.

کتاب ولایت فقیه(حکومت اسلامى) حضرت امام خمینی رحمه الله، ص148 و  149

امام و آخوندهای فاسد هفت

 

پوستر شماره هفت:  فسادش از همه کس بیشتر است...

 اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی خورد. العلم هو الحجاب الاکبر هر چه انباشته تر بشود علم، حتی توحید که بالاترین علم است انباشته بشود در مغز انسان و قلب انسان، انسان را اگر مهذب نباشد، از خدای تبارک و تعالی دورتر می کند. باید کوشش بشود در این حوزه علمیه، چه حال و چه بعدها کوشش بشود که اینها را مهذب کنند. در کنار علم فقه و فلسفه و امثال اینها، حوزه های اخلاقی، حوزه های تهذیب باشد و حوزه های سلوک الی الله تعالی . شما میدانید که مرحوم شیخ فضل الله نوری را کی محاکمه کرد؟ یک معمم زنجانی، یک ملای زنجانی محاکمه کرد و حکم قتل را او صادر کرد. وقتی معمم ملا، مهذب نباشد، فسادش از همه کس بیشتر است. در بعضی روایات هست که در جهنم، بعضی ها، اهل جهنم از تعفن بعضی روحانیین در عذاب هستند و دنیا هم از تعفن بعضی از اینها در عذاب است.

 صحیفه نور حضرت امام خمینی رحمه الله جلد 13 صفحه 211   

امام و آخوندهای فاسد شش

 

پوستر شماره هشت: می خواهند عمامه را فتح کنند...

قدر این عمامه را هم بدانید. اگر ماها به لوازم این عمامه عمل بکنیم، چیز بسیار شریفی است. این لباس، همان چیزی است که دشمن نتوانسته آن را فتح کند. کسانی از اهل این لباس فاسد شدند و در طول تاریخ، فسادشان هم ضررهای بسیار شدید و لطمه‌های بزرگی به اسلام و مسلمین زده؛ اما دشمن نتوانسته این حصار منیع را فتح کند. با اهل این لباس خیلی هم مبارزه کردند؛ خیلی هم توی سرشان زدند؛ خیلی هم دام بر سر راهشان گستردند.

حضرت امام خامنه ای بیانات در مراسم عمامه گذاری طلاب 1370/11/30

امام و آخوندهای فاسد یک

 

تعداد بازدید: ۳۱۶۳