طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۲

معرفی کتاب "یادت باشد" یک رمان عاشقانه متفاوت از شهداء مدافع حرم+فیلم کامل مصاحبه با همسر شهید

 کتابخانه بصیرت اجتماعی فرهنگ معرفی کتاب

//bayanbox.ir/view/4789465731203793503/%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF-min.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

در قسمت معرفی کتاب، این بار به سراغ یکی از رمان های بسیار جذاب در رابطه با زندگی شهید مدافع حریم به نام «حمید سیاهکالی مرادی» رفتیم. 

کتابی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید داستان زندگی قهرمانان آن در تاریخ ثبت شود.

توصیه میکنم ادامه مطلب را حتما بخوانید.

این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است و اکنون (در زمان تقریر این متن) در چاپ دوازدهم خود قرار دارد، بیانگر زندگی یکی از شهیدان مدافع حرم به نام «حمید سیاهکالی مرادی» است. در واقع خانم رقیه ملا حسنی بعد از مصاحبه با همسر شهید آن را بازنویسی کردند و سپس جناب محمد رسول ملا حسنی کار نویسندگی آن را به عهده گرفتند.

«یادت باشد» یک رمان متفاوت عاشقانه  است که گوشه ای از زندگی مشترک مدافعان حرم را در 362 صفحه به تصویر کشیده است.

ساختار کتاب

کتاب از 3 بخش اصلی تشکیل شده است:

بخش اول: زندگی نامه (از صفحه 1 تا 326)

فصل اول: خواستگاری تا شهریور 91

فصل دوم: عقد تا مهر 91

فصل سوم:دوره نامزدی تا دی 91

فصل چهارم: ایام نوروز و دوره مشهد تا تیر 92

فصل پنجم:عروسی و ماه عسل تا اسفند 92

فضل ششم : جریان زندگی مشترک تا تیر93

فصل هفتم: اثاث کشی تا بهمن 93

فصل هشتم: خاطرات خادمی و اعزامی رفقای حمید تا مهر94

فصل نهم: اعزام حمید به سوریه تا آبان94

فصل دهم: شهادت و دوران غربت

بخش دوم: وصیت نامه (از صفحه ص330 تا 334 )

بخش سوم: نگارخانه (از ص337 تا پایان کتاب)

قصه داستان

قصه حول دو جوان متدین دهه هفتادی  است که ماجراهای گوناگونی را در طی رسیدن به هم و بعد از آن در طول زندگی مشترک طی میکنند. روایتی از دو جوان عاشق که پا بر امیال نفسانی میگذارند و علی رغم سختی ها مانع یکدیگر نمیشوند.

سبک قصه به گونه ای نوشته شده است که نه تنها ملال آور نیست، بلکه خواننده خود را در درون قصه می بیند و انگار او نیز مثل حمید و فرزانه از نزدیک این ماجراها را مشاهده میکند.

نقاط قوت کتاب: 

قطع کوچک (کمی از جیبی پالتویی بزرگتر) 

 طراحی ساده و زیبا روی جلد 

 روایتگری جذاب

بخشی از کتاب:

دستم را گرفت و با صدای لرزان پر از حزن و دل تنگی در حالی که اشکهایم را پاک میکرد، گفت: «فرزانه دلم رو لرزوندی ولی ایمانمو نمیتونی بلرزنی».

تا این جمله را گفت تکانی خوردم، با خودم گفتم: «چیکار داری میکنی فرزانه؟ تو که نمیخواستی از زن های نفرین شده روزگار باشی، پس چرا حالا داری دل همسرت رو می لرزونی؟».

مخاطب کتاب

این رمان برای مقطع سنی بزرگسالان و به طور خاص برای دختران و پسرانی که در آستانه ازدواج یا دوران عقد و در ابتدای زندگی مشترک خود هستند، مناسب می باشد. درکل این رمان را برای کسانی که علاقه دارند، هرچه بیشتر با زندگی مدافعان حرم آشنا شوند، توصیه میشود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کتاب و نحوه تهیه کردن آن میتوانید به وب سایت «یادت باشد» مراجعه بفرمایید.

به امید اینکه ما نیز پیرو مکتب امام و شهداء باشیم.

در پایان مطلب نیز فیلم مصاحبه با همسر شهید سیاهکالی به طور کامل برای شما عزیزان قرارداده شده است که میتوانید مشاهده فرمایید.

التماس دعا و صلوات



 

مطالب مرتبط


پیام رسانهای طلبگی تا اجتهاد


مصاحبه کامل همسر شهید

نظرات (۲)

  1. محسن ملک زاده

    چقدر زیبا منو به گریه وادار کرد قصه زندگی این دو زوج آسمانی.
    ممنون که هستین شهدای حرم ...