طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

مجموعه پوستر از بیانات ناب حضرت آیت الله محمد یزدی حفظه الله

 پوسترهای با کیفیت

//bayanbox.ir/view/7544853023061304054/9.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله آیت الله محمد یزدی حفظه الله از علمای بصیر، انقلابی، توانمند و در خدمت نظام و ولایت بوده اند و موید به تاییدات فراوان امامین انقلاب هستند در ادامه پوسترهایی ناب از بیانات این عالم بزرگوار تقدیم می گردد.

ایشان را می شناسند....
 حضرت آیت الله یزدی شخصیت بزرگواری است که سال های متمادی در حوزه علمیه قم تدریس درس خارج داشتند و از جهات علمی، انقلابی و تقوایی همگان ایشان را می شناسند..ایشان واقعا از شخصیت های ممتازی است که در تاریخ زندگی اش از نظر علم، تقوا و قدرت ایستادگی در برابر تهاجم و نترسیدن از آن، خود را نشان داده است..
از بیانات حضرت  آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با رسانیوز 1394/11/27

 

 

پوستر آیت الله یزدی شماره یک

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره یک


آیت الله یزدی فردی بسیار آگاه، انقلابی، خط شناس، مطیع رهبر و بسیار زحمت کشیده در انقلاب است.
 از بیانات حضرت آیت الله ممدوحی کرمانشاهی حفظه الله
 در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا 1393/12/24

 

 

پوستر آیت الله یزدی شماره دو

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره دو


نباید متروک بماند....
جای تأسف است که در نظام درسی حوزه خیلی کم به درس هایی که مربوط به منابع حکومتی است توجه می شود. از مراجع توقعی نیست ولی از اساتیدی که در حوزه قرار دارند توقع می رود حداقل مباحثی را از نظام حکومتی مطرح کنند و نباید در حوزه این مباحث حکومتی متروک بماند.آیت الله بروجردی از جمله شخصیت هایی بود که بحث قضا را شروع کرده بود چون بحث قضا از مباحث حکومتی است ولی در حوزه از آن بحث نمی شود ولی توقع این است که مباحث مورد نیاز روز باید از آن در حوزه بحث شود و مورد تفهیم و تفقه قرار بگیرد. حوزه ای که مرکز تفقه دین است می بایست نیازمندی های امت اسلامی را بفهمد و بعد از فهمیدن به میان امت بیاورد و آن را برای مردم تبیین کند.
بیانات در در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان 13 خرداد 95

 

 

پوستر آیت الله یزدی شماره سه

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره سه


از بیانات حضرت امام خامنه ای درباره آیت الله محمد یزدی:
دین و تقوی، علم و معرفت، دلسوزی و خلوص و پیگیری ای که در ایشان وجود دارد همه ی شرایط یک مدیریت خوب را پدید آورده است.
بیانات در دیدار مسئولین قضائی کشور1369/04/04

 

 

پوستر آیت الله یزدی شماره چهار

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره چهار


انتصاب یک دردآشنا...

 جناب عالی را که از افراد متدین، مورد وثوق و دردآشنای اسلام و انقلاب می باشید، به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب می نمایم. توفیق بیشتر شما را در راه تأیید قوانین مورد رضایت خداوند و در جهت کمک به مستضعفین و محرومین جامعه اسلامی ایران خواستارم.
بخشی از حکم انتصاب ایشان  توسط حضرت امام خمینی
  صحیفه نور جلد20 صفحه221

 

 

پوستر آیت الله یزدی شماره پنج

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره پنج


مجبور می شوند مراقبت داشته باشند....
حوزه انقلابی باید به گونه‌ای باشد که وقتی از بیرون به نهاد حوزه نگریسته می‌شود، حوزه، مجموعه‌ای پویا، زنده، پرتلاش و حساس نسبت به همه مسائل و حوادث انقلاب، نظام، اسلام، جامعه و حقایق و وقایع دنیا ترسیم شود... حوزه‌های علمیه باید به فعالیت‌های قوای سه‌گانه که مجموعه نظام اسلامی را اداره می‌کنند، حساسیت نشان دهند. اگر حوزه به فعالیت‌های قوای سه‌گانه حساسیت نشان دهد، مسئولان مجبور می‌شوند مراقبت بیشتری نسبت به رویکردهای خود داشته باشند.
 دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری و هیئت علمی همایش حوزه انقلابی 12 بهمن 95

 

 

پوستر آیت الله یزدی شماره شش

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره شش


اجازه نمی دهیم عبور کنند...

در هر انتخاباتی از هر جناحی تائید صلاحیت شده اند یکی از اتهامات این است که شورای نگهبان مصلحت اندیشی می کند در حالی که ما صلاحیت فرد را طبق قانون مشخص می کنیم، قانون به صراحت ویژگی افراد را مشخص می سازد، حتی اجازه نمی دهیم آقازاده ای به واسطه آقازادگی از فیلترها عبور کند... امام و رهبری هیچ گاه به آقازاده هایشان در جایگاههای نظام راه ندادند و این نشان دهنده خلوص آن ها در انجام وظایف بود.
 در همایش گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علوی قم 18 بهمن 96

 

پوستر آیت الله یزدی شماره هفت

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره هفت

 


یک ریال حقوق از قوه نگرفتم...
بعد از رحلت حضرت امام، آیت الله خامنه ای از بنده دعوت به عمل آوردند تا افراد مناسب را برای ریاست قوه قضائیه معرفی نمایم سپس وقتی لیست را ارائه دادم فرمودند خودتان به این موضوع فکر کنید و ریاست را عهده دار شوید بر این اساس بنده رئیس قوه قضائیه شدم... با اینکه در قانون اساسی در مورد بیان دارایی رئیس قوه قضائیه موردی نبود ولی بنده در ابتدای پذیرش مسئولیت دارایی ام را گفتم. بنده یک ریال حقوق از قوه قضائیه نگرفتم و فقط رهبری بودجه ای را برای کمک به قضات در نظر می گرفتند نظر فقهی خودم این بود که برای انجام واجبات نباید حقوق بگیرند اصلا در دوران ما و قضات هیچ حقوق نجومی وجود نداشت.
 در همایش گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علوی قم 18 بهمن 96

 

 

پوستر آیت الله یزدی شماره هشت

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره هشت


دو صفحه روی یک مطلب جزئی....

زیاد کردن جملات و واژه‌ها و پر کردن صفحات، تحول در حوزه  نیست. بنده وقتی برخی نوشتجات را نگاه می‌کنم، می‌بینم مؤلف درباره یک مطلب جزئی دو صفحه روی آن بحث کرده، اما با واژگان جدید و در حقیقت با کلمات بازی کرده است، این کار علمی نیست. ممکن است برای یک فقیه یک بحث ادبی پیش بیاید که از پرداختن به آن چاره‌ای نداشته باشد که آن بحث دیگری است، اما در بحث علمی نباید با الفاظ بازی کرد، بلکه باید خلاصه و پوست‌کنده، جوهره بحث علمی را با ساده‌ترین زبان ممکن که برای مخاطبین قابل فهم باشد ارائه کرد.
در گفت‌وگویی با هفته نامه افق حوزه  21 آذر 96

 

 

پوستر آیت الله یزدی شماره نه

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره نه


خیلی مهم است...

طلبه امروزی در حوزه مقدسه قم که همه شرایط برای او فراهم است، اگر بتواند فشارهای اقتصادی که برای او به همراه دارد را کنار بگذارد و کار علمی‌اش را دنبال کند حتماً موفق خواهد شد. اگر علاقه‌مند به تفسیر باشد، یک مفسر خوب خواهد شد، یا یک ادیب خوب یا فقیه خوبی خواهد شد، در هر رشته‌ای که علاقه فطری او باشد موفق خواهد شد، اما اگر طلبه‌ای هر روز در یکی از دروس حاضر و وارد یکی از گروه‌ها شود، در آخر به‌جایی نخواهد رسید. اگر یک طلبه برابر با استعداد درونی خودش جدیت به خرج بدهد و کاری به دنیا نداشته باشد و به اقل قلیل و همین شهریه کم اکتفا کند، طولی نخواهد کشید که دنیا به سراغ او خواهد آمد و زندگی او تأمین خواهد شد، اما اگر دائماً کار را عوض کند، در آخر خواهد گفت من اشتباه کردم که طلبه شدم. کسانی را داریم که بعداز سی یا چهل سال از این‌که طلبه شده‌اند اظهار پشیمانی می‌کنند و نمی‌داند چه‌کاره است، نه منبری خوبی است، نه فقیه خوبی است و نه محدث خوبی است، چراکه از این شاخه به آن شاخه رفته است، اما اگر دنبال یک رشته مورد علاقه و فطرتش رفته بود، موفق می‌شد، این علاقه خیلی مهم است.
در گفت‌وگو با هفته نامه افق حوزه  21 آذر 96

 

پوستر آیت الله یزدی شماره ده

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره ده

تعداد بازدید: ۳۹۰