طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

مجموعه پوستر از بیانات ناب حضرت آیت الله مصباح یزدی حفظه الله

 پوسترهای با کیفیت

//bayanbox.ir/view/5575548835682611899/1.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله مصباح یزدی به حق عمار حوزوی انقلاب بوده و هستند و در 40 سال اخیر هیچ کس در پاسخ به شبهات روز و دفاع از مبانی انقلاب همچون ایشان خوش ندرخشیده است. به تعبیر حضرت امام خامنه ای ایشان جای خالی شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر فرموده اند. در ادامه پوسترهایی از بیانات ایشان و بیانات دیگران در مورد ایشان تقدیم می گردد.

 

نهال امام...

  به این نتیجه رسیدیم که باید یک منظومه فکری که هر جوان مسلمان به آن نیاز دارد، تنظیم شود. بر همین اساس قرار شد در شش بخش معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه‌اخلاق، فلسفه‌حقوق و فلسفه ‌سیاست کتاب‌هایی تألیف شود...  ذهن بشر طالب نظم، و شناخت ارتباط بین اجزای یک مجموعه است؛ بر همین اساس هر فرد حقیقت‌جو در پی آن است که بداند دین از کجا سرچشمه می‌گیرد، به کجا ختم می‌شود، و ارتباط اجزای آن چگونه است. باید مباحث دین را منظم، مرتبط و هدفمند، و به شکلی قابل فهم ارائه کرد، تا دیگران به صورت منطقی و معقول آن را بپذیرند؛ امروز این که بگوییم اصول دین پنج‌تا است و فروع دین دوازده‌تا، و انتظار داشته باشیم که افراد تعبداً آن را بپذیرند، فایده‌ای ندارد؛ لازم است ارتباط منطقی بین اجزا و آموزه‌های دین مشخص شود. تا قبل از اجرای طرح ولایت بنده مجموعه‌ای که این چنین مطالب دین را به صورت منطقی و حلقات به هم پیوسته ارائه دهد، ندیده بودم؛ این از ویژگی‌های این طرح است؛ البته طرح ولایت، یکی از میوه‌های درختی است که به دست امام راحل بزرگوار غرس شد.
  18 اردیبهشت 97  در دیدار مجمع سالانه اساتید طرح ولایت

 

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره یک


می خواهند دین را کنار بزنند...

 دشمنان می‌خواهند از ایران جامعه ای بسازند که دین در حاکمیت آن متجلی نباشد، لذا شعار آزادی،‌ حقوق بشر و حقوق شهروندی سر می‌دهند، و هر کسی را که مانع آنان شود، تندرو، افراطی و خشونت‌طلب می‌نامند،‌ و سعی می‌کنند تا با نفوذ در مراکز قدرت، این موانع را از سر راه خود بردارند. با همین رویکرد است که کسانی مانند وزیر اسبق ارشاد در نظام اسلامی، آزادی را بالاترین دستاورد خود تلقی کرده، قید اسلامی در وزارت‌خانه خویش را قیدی تشریفاتی عنوان می‌کنند.

سی‌امین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی(ره) 27 آذرماه 94

 

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره دو


ارزشی بیش از صدها سال عبادت...

 شناسایی و انجام وظیفه در روزهای باقی مانده تا انتخابات، می تواند ارزشی بیش از صدها سال عبادت داشته باشد و در مقابل، کوتاهی و اشتباه در این امر ممکن است عقوبتی بیش از گناه صدها سال داشته باشد. لذا باید ارزش و اهمیت هر ساعت و لحظة این روزها را در چنین موقعیت خطیری بدانیم و در انجام وظیفه کوتاهی نکنیم.
 از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی در جمع اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی  1392/02/25

 

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره سه


استاد اخلاق پیشنهادی حضرت آیت الله  العظمی بهجت

قبل از پیروزی انقلاب، عده ای از بازاریان قم خدمت آیت الله بهجت آمده و از ایشان درخواست کرده بودند که خودشان یا یک نفر از روحانیون مورد تأییدشان یک درس اخلاق برگزار نمایند. آیت الله بهجت فرموده بودند که جناب آقای مصباح یزدی در این زمینه مورد تأیید من است. بروید از ایشان بخواهید و من هم از ایشان می خواهم که درس اخلاق را بیان کنند. این درس اخلاق تا مدت ها در منزل مرحوم اسلامی در قم که بعداً به حسینیه یا مسجد تبدیل شد، ادامه داشت.

به نقل از کتاب گفتمان مصباح نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی ص 54

 

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره چهار


ما را رها نخواهد کرد...

عزت مؤمنان با اتحاد و همبستگی حول محور تقوا و صبر حاصل می‌شود؛ لذا تا زمانی که خدا را داریم و این همبستگی را رعایت کنیم، خدا نیز ما را رها نخواهد کرد، و اگر لازم باشد با امدادهای غیبی خود ما را یاری خواهد داد؛ اما اگر راحت طلب و به دنبال سازش بوده، 35 سال مقاومت در برابر آمریکا را اشتباه دانستیم، یا برای مقاومت بر توان و تجهیزات خود متکی بودیم و نه خدا، او هم ما را رها خواهد کرد..
بخشی از سخنرانی حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در در جمع تعدادی از طلاب و اساتید 14مهرماه 1392

 

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره پنج


بهترین پیش برنده....

بهترین چیزی که می‌تواند انسان را در مسیر بندگی خدا پیش ببرد و موفق کند، رفیق خوب است. رفیقی که دیدنش شما را به یاد خدا بیندازد، سخن که می‌گوید بر علم شما افزده شود، و رفتارش باعث شود شما به آخرت بیشتر رغبت پیدا کنید. اگر خداوند توفیق دهد و انسان چنین رفیقی پیدا کند، نود درصد بارش بسته شده است. در مقابل، رفیق بد هم آفت بزرگی است و با رفتار و گفتارش انسان را به شیطان، گناه، هوس‌ها و دنیاپرستی دعوت می ­کند..
جلسه درس اخلاق حضرت علامه مصباح یزدی در دفتر مقام معظم رهبری قم 94/3/6

 

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره شش


به فلسفه نگاه تعصبی نداشته باشیم...

 فلسفه،  تحقیق درباره سلسله مسائلی است که با حس و تجربه و مباحث تعبدی و نقلی قابل اثبات نیست و تنها با علوم عقلی می‌توان به آن پاسخ گفت، اگر این تعریف درباره فسلفه به همگان معرفی شود، دیگر لزومی برای مقابله با آن وجود ندارد.. تعصب شدیدی درباره فلسفه  از سوی برخی مخالفان و حتی موافقان وجود دارد؛ گروهی از موافقان دچار افراط شده و هرآنچه که فلسفه می‌گوید را درست می‌دانند، از سوی دیگر برخی متعصبانه هرآنچه که فلاسفه گفته‌اند را رد و  آن را تحریم می‌کنند.. علم فلسفه از هر جایی که باشد، اگر حق باشد، انسان باید آن را بپذیرد؛ بنابراین فلسفه به معنی  تبعیت از فلاسفه نیست، برخی از مسائلی که از سوی آنها اثبات شده و درست هم می‌باشد را قبول می‌کنیم و مباحثی هم که در فهم آن اشتباه کرده و یا ناتوان بوده اند، نمی پذیریم و باید تلاش کنیم حقیقت آن را دریابیم.
از بیانات حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ،در آیین آغاز سال تحصیلی
مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم 91/6/25

 

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره هفت


دستاوردها و برکات فراوان به برکت و عنایت آیت الله مصباح است.

دستاوردها و برکات فراوان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی به برکت و عنایت آیت الله مصباح است..امیدواریم ذات اقدس الهی بر ما منت بگذارد، اشراف آیت الله مصباح را بیشتر کند، ایشان را حفظ کند و به ایشان سلامتی عنایت کند تا این مؤسسه پربرکت را با رونق بیشتر طوری که معهد اساتید باشد و در سایه آن علما و فضلا و دانشمندان تربیت شوند، اداره کنند.
از بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار قائم مقام و جمعی از معاونین مؤسسه امام خمینی26 آبان 1394

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره هشت

 


مادام که خودشان در آن جهت فعّالند...

اگر روحیه راحت طلبی، تن آسایی و تنبلی در ما پیدا شد یا روحیه وازدگی، عدم استقلال، تقلید کورکورانه از دیگران و چیزهایی از این قبیل، همه ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی در معرض خطر قرار می گیرد.خدا هیچ ضمانتی نکرده است نعمت هایی را که به مردم می دهد الی الابد حفظ کند. مادام که خودشان در جهت حفظ آن نعمت‌ها فعالیت می کنند، خدا هم کمک خواهد کرد. اما اگر خودشان نخواستند، خدا آن‌ها را برایشان حفظ نخواهد کرد.
از بیانات حضرت آیت الله مصباح در دیدار با جمعی از خواهران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز  1380/12/13

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره نه


شریک تفسیر گران سنگ المیزان

حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی می فرمایند : علامه سید محمد حسین طباطبایی لطف می نمودند قبل از اینکه تفسیرشان را به چاپخانه بسپارند، به من می دادند و می فرمودند: «تو هم نگاهی بکن» و من چون شائق فراگیری تفسیر ایشان بودم، این جزوات را می گرفتم و مرور می کردم و اگر چیزی به نظرم می رسید خدمت ایشان عرض می کردم. گاهی می فرمودند درست است، و گاه نیز اشتباه مرا رفع می کردند. از کمال لطفشان، یک بار پیشنهاد کرده بودم و ایشان جایی را تغییر داده، کم و زیاد نموده بودند و بعد برای اینکه از من در جمع دوستان تفقدی نموده باشند، فرمودند: «فلانی هم در تفسیر ما شریک شده است...».
به نقل از کتاب گفتمان مصباح نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی ص44

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره ده


ایشان را مطهّری دوم لقب داده بودم...

چندین سال قبل من به آقای مصباح می‌گفتم که خاتمی خوب کار نمی‌کند. ایشان گفت: «خاتمی سیئه من سیئات هاشمی» یعنی خاتمی گناهی از گناهان هاشمیست. تعبیر درست همین است.  من ایشان را آدم چیز فهمی می‌دانم مثل آقای مطهری است و من از مدت‌ها قبل آقای مصباح را مطهری دوم لقب داده بودم چون ایشان‌هم شخصیتی بی‌پرواست. آن روز که کسی جرأت حرف زدن نداشت، ایشان گفت که خاتمی سیئه من سیئات هاشمی...
گفتگوی حضرت آیت الله خزعلی رحمه الله  با هفته نامه 9 دی شماره 30 مورخ 28 آبان 90 ص 12

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره یازده

 

احساس می‌کنم در درون جامعه ما دستگاه فراماسونری در حال تقویت مجدد است. ..

اگر اصل مسأله ولایت‌فقیه انکار بشود، اگر اصل امام زمان به‌گونه دیگری تفسیر بشود دیگر چه باقی می‌ماند؟ این‌ها خطرهایی است که کمتر کسی به آن توجه پیدا می‌کند و متأسفانه وقتی خطر واقع شد رفع کردنش شبیه محال می‌شود. آن‌هایی که تیزبین هستند باید آینده را پیش‌بینی کنند، خطرها را احساس کنند، دیده‌بان‌ها باید از دور بنگرند که چه چیزی پیش می‌آید. من احساس می‌کنم در درون جامعه ما دستگاه فراماسونری در حال تقویت مجدد است. فراموش نکنید از همان وقتی که مشروطیت در ایران با دستگاه فراماسونری بر سر کار آمد با شعارهای اسلامی و آیات قرآن و با این حرف‌ها پیش آمد. امروز هم اگر بخواهد پیش بیاید حتما از همین شعارهایی که از انقلاب سرچشمه گرفته استفاده خواهند کرد. همین‌ها را می‌گویند و در زیر این پوشش‌ها حرف خودشان را می‌زنند. همان چیزی که همیشه گفته‌اند که «قالب را حفظ کنید و محتوا را عوض کنید.»؛ قالب، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و این حرف‌هاست اما محتوای امام زمان یک چیز دیگری (مثل انسان کامل نوعی) می‌شود...
  بیانات در جلسه‌ با اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده 1390/01/21

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره دوازده

 

مسلم زمانه....

ما معتقدیم ولی‌فقیه در این عصر، حکم حضرت مسلم بن عقیل در زمان سیدالشهدا علیه السلام را دارد.
از بیانات حضرت علامه مصباح یزدی در جمع تعدادی از دانش آموختگان طرح ولایت در همایش نسیم بهشتی 21 آذر 92

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره سیزده

 

نظارت بیرونی هم کارایی نخواهد داشت...

اگر دین در جامعه کمرنگ شود، نظارت بیرونی هم کارآیی نخواهد داشت؛ چرا که بازرس نیز با رشوه قابل خریدن خواهد شد؛ اما اگر دین بر جامعه حاکم شد، فرد هرگز به فکر کلاهبرداری و تخلف نخواهد بود و رعایت قوانین کشور اسلامی را واجب شرعی خواهد دانست... اگر مردم تقوا را کنار بگذارند، از دشمن چنان شکست سختی می‌خورند که حتی جبرائیل و میکائیل هم نمی‌توانند آن‌ها را یاری کنند؛ لذا باید مبانی دینی را تقویت کنیم.
بیانات حضرت ایت اله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از بسیجیان استان زنجان 3 اسفند 94

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره چهارده

 

نقطه ضعف مشترک همه این دولت‌ها عدم باور به حاکمیت اسلام بوده است...

با مروری بر 24 سال گذشته که 6 دولت بر سرکار آمده اند و همگی آنها بعد از جنگ و رحلت امام(رحمت الله علیه) بوده اند، متوجه می‌شویم که علیرغم نقاط قوت و زحماتی که برای کشور کشیده اند و پیشرفت‌های امروز نیز نتیجه کار آنهاست، دارای نقاط ضعف مشترکی بودند. نقطه ضعف مشترک همه این دولت‌ها عدم باور به حاکمیت اسلام بوده است،  به عبارتی هیچ یک از آنها باور نداشتند که اسلام باید حاکم باشد، و حتی ایدئولوگ‌های اصلاحات معتقد بودند که امام(رحمت الله علیه) به قدر کافی از اسلام گفته است و ما باید به رکن دیگر انقلاب که جمهوریت است، بیشتر بپردازیم، چرا که آنها باور نداشتند که اسلام باید حاکمیت داشته باشد. .. هیچ کدام به ولایت‌فقیه به عنوان نماد اسلام و مشروعیت بخش به نظام اعتقاد نداشتند، تا جایی که رئیس دولت اصلاحات صریحا اعلام کرده بود که ولایت‌فقیه را فقط از آن جهت که در قانون اساسی آمده است، قبول دارد. ..هیچ کدام از این دولت‌ها باور نداشتند که سکاندار کشتی انقلاب، نائب امام زمان(عجل اله تعالی فرجه الشریف) است،  حتی برخی از دولت‌ها رهبری را رقیبی برای خود می‌دانستند و اگر بخواهیم با نهایت حسن نیت سخن بگوییم، گمان می‌کردند که برنامه آنها برای کشور، نافع‌تر از نظرات رهبری است.
بیانات در بیست و چهارمین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 1391/12/11

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره پانزده

 

آنهایی که انقلابی عمل نکردند...

امروز وضع ظاهری بعضی از شهرها تناسبی با جامعه اسلامی ندارد؛ بانک‌ها در رباخواری از یک‌دیگر سبقت می‌گیرند؛ حتی گاهی برخی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی سخنانی می‌گویند که جای تعجب دارد…! اگر امام‌ راحل بزرگوار در زمینه نظامی، تحرک و هیجان لازم را ایجاد نکرده بودند، امروز وضعیت نظامی ما هم مانند شرایط اقتصادی، نابسامان بود. وضعیت فعلی کشور، با وجود همه مشکلات اقتصادی، اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. امروز برخی به دنبال آن هستند که انقلاب را به عنوان عاملِ مشکلات اقتصادی معرفی کنند؛ در حالی که مقصر اصلی این شرایط، اشتباهات مسئولانی است که انقلابی عمل نکرده‌اند.
   در جمع گروهی از اعضای انجمن اساتید انقلابی سطوح مقدماتی حوزه علمیه قم 17 اردیبهشت 97

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره شانزده

 

بنیادی ترین مساله...

امروز کسانی با انواع حیله‌ها در صددند دین را از چرخه مسائل حیاتی جامعه حذف کنند، در حالی‌که نماد دین امروز ولایت‌فقیه است. اگر ولی‌فقیه نباشد تفاوتی میان نظام اسلامی و دیگر نظام‌های جهانی وجود ندارد، لذا باید بدانیم که شاخص نظام جمهوری اسلامی ولایت‌فقیه است. سیاست حذف ولایت‌فقیه در میان اقشار مختلف مردم از جمله روحانیت و انقلابیون با سابقه، با ترفندهای مختلف در حال پیگیری است، از جمله این‌که مطرح می‌کنند ولایت‌فقیه فقط بحثی است که در قانون اساسی مطرح شده است و دیگر شأنیتی ندارد. اما باید توجه داشت که ولایت‌فقیه عمود خیمه اسلام و انقلاب است.  اگر اصل ولایت‌فقیه حفظ شود سایر اصول نیز پا برجا می‌مانند، اما اگر این اصل سست شود یا اعتقاد مردم به آن به وسیله دوستان نادان یا دشمنان دانا کمرنگ شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و دشمنان فرصت را غنیمت شمرده ریشه اسلام را خواهند زد.  مسأله ولایت‌فقیه بنیادی‌ترین مسأله در نظام جمهوری اسلامی است و اگر به این اصل ضربه بخورد جمهوری اسلامی به وضعیت چند کشور مدعی دموکراسی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه مبتلا خواهد شد که این روز‌ها بی‌رحمانه به جان ملت‌های خود افتاده‌اند.
از بیانات در دیدار جمعی از نخبگان طلبه و بسیجی کشور در مجتمع یاوران امام مهدی(عج)  8 بهمن 90

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره هفده

 

بزرگترین مشوق...

کسانی که دورادور آیت الله العظمی بهجت رضوان الله علیه را فقط در حال عبادت و نماز یا درس دیده باشند، فکر می کنند که ایشان به مسائل سیاسی و اجتماعی چندان توجهی ندارند، ولی بنده باید عرض کنم که بزرگترین مشوّق بنده در پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی خود ایشان بوده اند. ایشان به صورت های مختلف به دوستان و کسانی که در درس شرکت می کردند، سفارش می فرمودند که به این گونه مسائل اهمیت بدهند و اشاره می نمودند که اگر کسانی که تقیّد به مسائل علمی و معنوی دارند به این کارها نپردازند، روزگاری خواهد آمد که جو سیاست اجتماع به دست نااهلان بیفتد و جامعه ی اسلامی را از مسیر خودش منحرف کند....
  کتاب گفتمان مصباح، نشر مرکز اسناد انقلاب ص 53

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره هجده

 

هیچ عاقلی شک ندارد...

 هیچ عاقلی شک ندارد که هر چه مؤمنان به هم نزدیک تر شوند و از نظر فکری قرابت بیشتری پیدا کنند، مطلوب تر است؛ لذا همه مسلمانان و اصولگرایان طرفدار وحدت هستند، و امام راحل بزرگوار نیز دائم بر وحدت تکیه می‌فرمودند. ولی اگر بخواهیم تشکیلات اسلامی داشته باشیم، صرف گنجاندن اسم اسلام در آن، سبب اسلامی شدن نمی شود؛ بلکه باید باید اولین هدفمان اطاعت از خدا، اجرای احکام الهی و ترویج ارزش‌های اسلامی باشد، و اگر کسی اعتقادی به خدا ندارد و یا اعتقادی به دخالت دین در سیاست ندارد، راهمان را باید از آن‌ها جدا کنیم. باید یک اصولی داشته باشیم و در حد امکان بر اساس آن‌ها بین نیروهای مؤمن همگرایی به وجود آید...
  دیدار جمعی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی با علامه مصباح یزدی، سی ام بهمن ماه 95

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره نوزده

 

تا نام او را زنده کنیم...

انقلاب کردیم تا نام اسلام و امام زمان صلوات‌الله علیه را زنده کنیم، و مقدمات ظهور را فراهم سازیم؛ اما گویا این اهداف را فراموش کرده‌ایم، و بعضی رفتارها این خطر جدی را گوشزد می‌کند که ارزش‌‌های انقلاب در حال کم‌رنگ شدن است.
  2 دیماه 95 بیانات در جمع گروهی از فرماندهان و مدیران عالی ناجا

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست

 

دین را مانع می دانند...

 آفت خواص در جامعه اعتقاد به سکولاریسم یعنی جدا بودن دین از زندگی دنیوی و اجتماعی است. بسیاری از خواص نه تنها باور ندارند که دین بتواند متکفل اداره امور زندگی بشر شود، بلکه دین را مزاحم پیشرفت می‌دانند! همان گونه که عده‌ای در دوره اصلاحات صریحا سخنرانی کرده و مقاله و کتاب نوشتند که نمی‌توان پیشرفت‌های علمی غرب را بدون فرهنگ غرب پذیرفت؛ چرا که هر دو آن‌ها ملازم با یکدیگرو توأمان‌اند؛ و لذا یا باید فرهنگ غرب را پذیرفت تا پیشرفت کرد، یا باید فرهنگ اسلامی را پذیرفت و عقب افتاده باقی ماند.
دیدار با جمعی از دانشجویان و اساتید بسیجی استان: شنبه 29 /09 /1393

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و یک

 

یقینا یکی از آنها ایشان است...

مرحوم آیت الله مشکینی رحمت الله علیه: جناب مستطاب آیة الله مصباح یزدی، از آن وجودات پر برکت است.حوزه ها باید ده ها سال سهم امام بخورند، هزاران نفر در اینجا تحصیل کنند، میلیاردها پول از کیسه ی امام خرج بشود، میلیاردها انسان سالها باید تحصیل کنند، تا در هر عصری چند نفر مثل آیت الله مصباح بدست آید و این طور افراد در میان جامعه پیدا بشود. اگر ده نفر عالم بزرگ پیدا کنید یقیناً یکی از آنها آیت الله مصباح است. ما به عظمت او معتقدیم ما او را دوست داریم، او یکی از خزانه های وجودی ماست. یکی از بزرگان حوزه ی ماست. بنده خودم علاقه به این آقا دارم. برای اینکه شمشیر برنده ی اسلام در برابر کفر است لذا خیلی با او دشمن هستند. با هر که خیلی دشمن باشند، شما علاقه ی بیشتر به او داشته باشید. علامت اینکه ایشان وجود مؤثّری است علامت اینکه این شخص مدافع اسلام است، علامت اینکه این شخص همراه با اسلام است و فداکار اسلام است. همین تعداد زیاد حمله ها علیه اوست. (کتاب تحصن چرا و چگونه، ص144)

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و دو

 

آرزوی امام خامنه ای....

از مشاهده ی محصول ارزشمند تلاش هایی که برای این موسسه شده است هر انسانی امیدوار و خرسند می شود. بنایی معظم و زیبا، برنامه های جامع و هوشمندانه، دانشجویانی مستعد و کوشا و مدیران و اساتیدی خبره، عالم و روشن بین... آرزو می کنم و امیدوارم که موسساتی با همین طراز به مرکزیت علم فقه به وجود آید.
یادداشت حضرت امام خامنه ای پس از بازدید از
موسسه ی امام خمینی در تاریخ 19 آذر 74

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و سه

 

روح انقلاب ماست....


اگر کسی ادعا کند که روح انقلاب ما، روحِ وحدت علم و دین است و آفت‌هایی که به انقلاب وارد شده نیز از انفکاک علم و دین بوده است، حرف گزافی نگفته است. البته انفکاک علم از دین همان است که در ادبیات روز به عنوان سکولاریسم نام گرفته و ریشه در دوران روشن فکری اروپا از قرن سیزده به بعد دارد. این انفکاک کم کم وسعت یافته و همه غرب را در بر گرفته و به مرور شرقی‌ها نیز به آن ملحق شده‌اند.
  از بیانات در دیدار با جمعی از دانشجویان و اساتید بسیجی 29 /09 /1393

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و چهار

 

عقبه اعتقادی بسیجیان...

 بیش از 20 سال قبل هنگامی که فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان بسیجی خدمت امام خامنه ای عرض نیاز کرد، ایشان برآوردن چنین نیازی را در نظر دوراندیش استاد آیت الله مصباح یزدی دیدند و سردار محسن رضایی را به ایشان ارجاع دادند.
از صحبتهای حجت الاسلام مهدی ابوطالبی رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین
در نشست خبری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم  6 بهمن 1398

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و پنج

 

خیانتی بالاتر از آن نیست...

بالاترین خدمت ها، خدمتی است که باورها و ارزش‌های صحیح را تقویت کند و بالاترین خیانت به مردم هم، گرفتن باور‌ها و ارزش‌های صحیح از مردم و جایگزین کردن آن‌ها با باورها و ارزش‌های باطل است. چرا که اثر آن‌ها بی نهایت است و محدود به این دنیا نیست؛ در حالی که سایر خدمات و خیانت‌ها در همین دنیا خلاصه می‌شود…... باید مراقب باشیم تا مسیر انقلاب، به تدریج و آرام آرام به انحراف کشیده نشود و به سمت گرایش‌های مادی نرود؛ چرا که این مسئله خیانتی است که بالاتر از آن خیانتی نیست.
    دیدار با جمعی از دانشجویان بسیجی کهکیلویه و بویراحمد 04 /07 /1394

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و شش

 

جایشان خالیست....

دروس معارف قرآن علامه مصباح، سرنوشت انسان ها را تغییر می دهد و انسان بافهم آن ها، با اساس اسلام، آشنا می شود. جای خالی این دروس در حوزه احساس می شود.
 از بیانات آیت الله فیاضی در مراسم تجلیل از مقام استاد مصباح یزدی 10 اردیبهشت 97

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره یک

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و هفت

 

هم عارف است و هم حکیم...

قدر علمای زمان را بدانید. برای نمونه آیت الله مصباح یکی از بزرگترین شاگردان علامه طباطبایی بودند. شاید استفاده ای که ایشان از علامه نمودند کسی از شاگردان خصوصی ایشان هم نکرد.. بنده هر موقع مشرف می شوم، به مشاهد مشرفه حتما ایشان را دعا می کنم. اینکه می گویند آقای مصباح حکیم هست، ولی عارف نیست، غلط است ایشان هم عارف است و هم حکیم. ایشان انسانی بسیار لطیف و حکیمی بسیار متواضع و عالمی والا مقام هستند.قدر ایشان شناخته نشد؛ با اینکه ایشان از بسیاری از هم سطحان خود در درس علامه بالاتر بودند. بنده در 13 سال اقامتم در قم و شرکت در درس علامه و آقای بروجردی و امام کسی را چون ایشان ندیدم.
از بیانات آیت الله مرتضی تهرانی رحمه الله در درس اخلاق مشهد به نقل از خبرگزاری رجا 25 خرداد 95

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره یک

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و هشت

 

تحصن علامه ها...

در پی چاپ کاریکاتوری از علامه ی مصباح یزدی در تاریخ دهم بهمن ماه سال 78 در روزنامه ی آزاد بسیاری از علمای قم در مسجد اعظم برای دفاع از ایشان تحصن فرمودند و دروس حوزه در تاریخ 16 بهمن تعطیل گردید. از جمله ی بزرگان شرکت کننده در این تحصن می توان به علامه حسن زاده آملی، علامه جوادی آملی، آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی ، مشکینی، یزدی، احمدی میانجی  و ممدوحی اشاره کرد.
کتاب گفتمان مصباح نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی ص 684

 

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره یک

پوستر آیت الله مصباح یزدی شماره بیست و نه

 

تعداد بازدید: ۸۴۶