طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

اگر تیم مذاکره کننده گزاره برگ مذاکرات لوزان را منتشر نکند، امضاهای لازم برای سؤال از رئیس جمهور را از نمایندگان جمع‌آوری میکنم/ ضعف اصلیِ امروز مجلس، متوجه هیئت رئیسه است

 بصیرت اجتماعی سیاست پرونده انرژی هسته ای

//bayanbox.ir/view/9180482660923986244/%D8%AA%DB%8C%D8%AA%D8%B1.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

نشست از اقتصاد مذاکره ای تا اقتصاد مقاومتی، با حضور دکتر میرکاظمی -وزیرسابق نفت- در مدرسه علمیه معصومیه(سلام الله علیها) برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طلبگی تا اجتهاد، دکتر میرکاظمی در بخش نخست سخنان خود، به واکاوی ریشه‌های اصلی مشکلات اقصادی کشور پرداخت. وی منحصر دانستنِ مشکلات اقتصادی در عواقب تحریمها را ساده انگاری و ناشی از محاسبات غلط دانست و خاطر نشان کرد، علل اصلی مشکلات اقتصادی در سه حوزه ساختاری، مدیریتی و تحریمها قابل تقسیم است که البته بخش قابل توجهی از این مشکلات به ترتیب مربوط به نواقص ساختاری و در درجه بعد، کاستی های مدیریتی و در درجه آخر، فشار تحریم‌هاست.

ایشان در ادامه افزودند که ما بر اساس تجارب به دست آمده متوجه شده ایم که طرف مذاکره کنند به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، در ضمن تجربه تاریخی نیز نشان میدهد، در هر زمینه‌ای که ما به جوانان و قوای درونی کشور تکیه کردیم، توانستیم در آن زمینه، رتبه‌ای جهانی کسب کنیم و بر عکس در تمام زمینه‌هایی که متوصل به بیرون از کشور شدیم، شکست خوردیم.

رئیس کمسیون انرژی مجلس، در بخش دوم سخنان خود به بازخوانی تجربیات به دست آمده از دور اول مذاکرات -که توسط تیم مذاکره کننده فعلی انجام شده بود- بر اساس کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» نوشته دکتر حسن روحانی پرداخت.

در بخش پایانی جلسه، دکتر میرکاظمی، به سؤالات حاضرین در جلسه با موضوعاتِ واقعیت ماجرای بابک زنجانی، ارتباط تحریم های بانکی و فتنه 88، نقش مجلس در نظارت بر عملکرد تیم مذاکره کننده و ... پاسخ گفت.

رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد که «اگر تیم مذاکره کننده اقدام به انتشار گزاره برگ مذاکرات لوزان نکند، بنده خودم هفته آینده اقدام به جمع آوری امضاء جهت سؤال از رئیس جمهور خواهم کرد».

از لینک زیر میتوانید صوت جلسه به همراه فایل پرده‌نگارِ (پاورپوینت) تهیه شده توسط دکتر میرکاظمی را دریافت نمایید.

پرده نگار(پاورپوینت) دکتر میرکاظمی

دریافت

صوت کامل جلسه

دریافت

 

 

 

تعداد بازدید: ۳۱۶۸