آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همهی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزههای علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الیاللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیلکننده، مثل رایانهها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوقالعادهای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفادهای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391
جستجو
بایگانی
- تیر ۱۳۹۹ (۱)
- اسفند ۱۳۹۸ (۲)
- بهمن ۱۳۹۸ (۶)
- دی ۱۳۹۸ (۴)
- مرداد ۱۳۹۸ (۱)
- تیر ۱۳۹۸ (۱)
- خرداد ۱۳۹۸ (۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۲)
- فروردين ۱۳۹۸ (۴)
- اسفند ۱۳۹۷ (۳)
- بهمن ۱۳۹۷ (۲)
- دی ۱۳۹۷ (۱)
- آذر ۱۳۹۷ (۲)
- آبان ۱۳۹۷ (۶)
- مهر ۱۳۹۷ (۴)
- شهریور ۱۳۹۷ (۱۰)
- مرداد ۱۳۹۷ (۱۲)
- تیر ۱۳۹۷ (۴)
- خرداد ۱۳۹۷ (۱۰)
- ارديبهشت ۱۳۹۷ (۶)
- فروردين ۱۳۹۷ (۴)
- اسفند ۱۳۹۶ (۶)
- بهمن ۱۳۹۶ (۴)
- دی ۱۳۹۶ (۳)
- آذر ۱۳۹۶ (۴)
- آبان ۱۳۹۶ (۳)
- مهر ۱۳۹۶ (۳)
- شهریور ۱۳۹۶ (۳)
- مرداد ۱۳۹۶ (۱۶)
- تیر ۱۳۹۶ (۶)
- خرداد ۱۳۹۶ (۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۶ (۱۳)
- فروردين ۱۳۹۶ (۲)
- اسفند ۱۳۹۵ (۴)
- بهمن ۱۳۹۵ (۷)
- دی ۱۳۹۵ (۸)
- آذر ۱۳۹۵ (۷)
- آبان ۱۳۹۵ (۱۶)
- مهر ۱۳۹۵ (۷)
- شهریور ۱۳۹۵ (۵)
- مرداد ۱۳۹۵ (۴)
- خرداد ۱۳۹۵ (۲۶)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۱۴)
- فروردين ۱۳۹۵ (۳)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱۶)
- بهمن ۱۳۹۴ (۱۹)
- دی ۱۳۹۴ (۱۹)
- آذر ۱۳۹۴ (۱۸)
- آبان ۱۳۹۴ (۱۸)
- مهر ۱۳۹۴ (۴۳)
- شهریور ۱۳۹۴ (۱۵)
- مرداد ۱۳۹۴ (۱۴)
- تیر ۱۳۹۴ (۱۲)
- خرداد ۱۳۹۴ (۱۳)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۴۶)
- فروردين ۱۳۹۴ (۲۴)
- اسفند ۱۳۹۳ (۱۹)
- بهمن ۱۳۹۳ (۵)
- دی ۱۳۹۳ (۴)
- آذر ۱۳۹۳ (۲)
- آبان ۱۳۹۳ (۱۳)
- مهر ۱۳۹۳ (۱۱)
نويسندگان
- بهنام نوذری (سردبیر) (314)
- محسن بهرامی (87)
پربحث ترين ها
-
-
-
-
صوت تدریس صرف (ساده)/ استاد کچویی
۹۴/۰۷/۲۵ -
-
-
-
مشاوره سبک زندگی اسلامی/سبک خواب
۹۴/۱۰/۲۷ -
فرهنگ لغت عربی
۹۵/۱۱/۲۴ -
رسانه های همسو
از برجام تا FATF
گزارشِ مختصر جلسه محاکمه مردمی دریافتهای نامشروع
حسینیه قرآن و عترت مشهد مقدس
95/06/17
حسین شریعت مداری (سردبیر روزنامه کیهان):
در حا حاضر با جریانی روبرو هستیم که نگاه دو سویه دارد. ما نیاز به 3گزاره داریم:
- نقشه راه خودمان را بشناسیم.
- نقشه راه حریف را بشناسیم.
- مواضع و عملکردها را با هم مقایسه کنیم.
پروژه غرق مصنوعی:
امروز جریانی در میدان است که غرب از آن برای منافع خود استفاده میکند. غرق مصنوعی شیوه ای بود که از آن در زندانهای گوآنتانامو و ابو غریب و .. استفاده شد.
در غرق مصنوعی، فرد فکر میکند دارد غرق میشود اما این فقط یک تصور است. در این حالت فرد میخواهد به هر وسیله ای شده خودش را نجات دهد برای همین به هر چیزی چنگ میزند اما در این حالت، خودشان وسیلهای را به او میدهند تا به آن چنگ بزند. یعنی دادن این وسیله، هدف دار است.
مصداق غرق مصنوعی:
امروز نیز کشور ما را به سمت «برجام» میبرند و میگویند به وسیلهی آن همه مشکلاتِ شما حل میشود و دستاویزی که برای نجات از برجام برای ما قرار میدهند، FATF (کارگروه عملیات پول شویی) است که به مراتب بدتر از برجام است. یکی از موارد FATF این است که نباید هیچ کشوری به تروریزم کمک کند. اما مشکل ما اینجاست که تعریف ما از تروریزم با تعریف آنها یکی نیست. آنها انصار الله، سپاه پاسداران، حزب الله و ... را تروریزم میدانند.
برجام عبارت است از : دادن امتیازات نقد و گرفتن امتیازات نسیه
خروجی و نتیجه پذیرفتنِ FATF مساوی است با ورودِ داعش
به عبارت دیگر با FATF خودتان را از اقتدار خالی میکنید و این زمینهایست برای بلعیده شدن توسط دشمن.
در خاطرات هیلاری کیلنتون آمده است که من به 112 کشور سفر کردم، تا به مجرد اینکه این گروه (داعش) اعلام موجودیت کرد، آنها را به رسمیت بشناسند.
دوران نفوذ به کشمیری ها و کلاهی ها تمام شده است! الان دوران نفوذ به ساختار نظام است.
انواع عوامل نفوذ:
-
تخریبگر:
- وقتی این عامل بسوزد، به آن «عامل سوخته» گویند.
-
وارد شونده به ساختار نظام:
- وقتی این عامل بسوزد، به آن «فسیل زنده» گویند.
- فسیل زنده میگویند زیرا بعد از اینکه سوخت، مجبورند از آن حمایت کنند.
ویژگی افرادی که میخواهند به ساختار نفوذ کنند:
- این افراد باید سابقه حضور در مسئولیتهای شناخته شده داشته باشند. به عبارت دیگر یعنی هم باید در نظام، دارای مقام و پست باشند و هم باید مردم آنها را کاملا بشناسند.
- به هر علتی با نظام زاویه داشته باشند.
فردی با این ویژگی ها برای دشمن شکار میشود.
فردِ نفوذیای که میخواهد وارد ساختار بشود، به تدریج مواضعی را از خود نشان میدهد که میتوان او را شناخت. هر زمان متوجه شدید فردی با نظام زاویه دارد، به او شک کنید و اگر این روشِ او ادامه یافت، به نفوذی بودنِ او یقین داشته باشید.
راههای شناخت فرد نفوذی:
-
هرگاه دیدید جریانهایی که با هم اختلاف دارند در مواضعی با هم ائتلاف کردند به تابلوی ائتلاف توجه نکنید.
- مثال بارزِ آن، فتنه 88 است که بهائیها، برخی اصلاحطلبان، عبدالمالک ریگی و ... با تابلوی انتخابات با هم ائتلاف کردند.
- از مواضع این جریانها، مخرجِ مشترک بگیرید، تا نقطه اشتراکِ آنها را پیدا کنید. آنها قطعا در یک نقطه به صورت آشکار و واضح، دارای فِلِش و جهت مشترک هستند، در این مرحله باید تردید کرد.
- بعضی از مسئولین رده بالای دولت، در موردِ فردی که حقوق نجومی میگیرد، چرا میگویند از ذخایر انقلاب و نظام است؟!
- چرا در تعقیب و مجازات آنها تعلّل میورزید؟!
- مرزها را با ادعا نمی سنجند بلکه با عملکردها می سنجند.
-
هرگاه دیدید کسانی نتایجی(یا موضوعی) را از میدانهای قابل ارزیابی به میدانهای غیر قابل ارزیابی تبدیل میکنند به این حرکت (نه افرادش) تردید کنید.
- مکتب اسلام یا ایرانی فرقی نمیکند!
- سایه شوم جنگ را برداشتیم!
- اصرار بر اینکه برجام برای ما عزت آورده است! (از پاسپورت ایرانی تا قبول نکردن سفیر ما همه نشانه های عزت است!)
نظرات (۳)
پيشنهاد سردبير
طبقه بندی موضوعی
- هویت طلبگی (۹۵)
- اندیشه دینی و نظام بنیادین طلبه (۴)
- مأموریتها و بایستههای طلبه (۶۷)
- الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (۱۳)
- تبلیغ (۱۳)
- تحصیل (۲۰)
- روش تحصیل حوزوی (۱۷)
- کار جمعی و برکات آن (۳)
- تحول در نظام حوزه (۲)
- آشنایی با اساتید و بزرگان حوزه علمیه (۱۵)
- اساتید (۳)
- بزرگان (۱۱)
- برنامه مهاجر (۱)
- حوزه انقلابی (۱۱)
- علمی (۲۹۵)
- دروس حوزوی (۲۷۳)
- پایه 1 (۱۳۲)
- صرف (۶۴)
- تمرینات (۱۴)
- آرشیو صوت صرف (۴)
- شرح فارسی بخش عربی کتاب صرف ساده (۷)
- نمودارها (۱۸)
- نحو 1 (۶۸)
- نمودار و جزوه (۶)
- آرشیو صوت نحو 1 (۳)
- شرح صمدیه (۳۶)
- عقاید 1 (۱)
- منطق ۱ (۳)
- اخلاق 1 (۲)
- احکام (۶)
- صرف (۶۴)
- پایه 2 (۵۷)
- پایه 3 (۲۷)
- بلاغت (۷)
- مغنی الادیب (۱۷)
- پایه 4 (۳۰)
- پایه 5 (۱۱)
- پایه 6 (۳)
- اصول (۲)
- لغت (۷)
- آموزش تجزیه و ترکیب (۱۹)
- پرسش و پاسخ درسی (۱)
- منطق (۱)
- متن درسی حوزوی (۳)
- رجال (۳)
- پایه 1 (۱۳۲)
- پژوهش (۱۹)
- نمونه سؤال امتحانی دروس حوزوی (۲)
- دروس حوزوی (۲۷۳)
- اخلاق، تهذیب نفس و خانواده (۱۹)
- بصیرت اجتماعی (۱۳۵)
- سیاست (۷۷)
- پرونده انرژی هسته ای (۳۰)
- فتنه 88 (۵)
- انتخابات (۹)
- اقتصاد (۵)
- فرهنگ (۳۸)
- مذهبی (۲۱)
- ادعیه و زیارات (۵)
- ائمه معصومین علیهم السلام (۱۱)
- مذهبی (۲۱)
- بازخوانی ادبیات انقلاب (۱۱)
- سیاست (۷۷)
- حوزه علمیه خواهران (۱)
- عمومی (۸)
- اخبار (۲۴)
- حکایات (۶)
- محصولات (۱۴۲)
- نمودارها (۶۲)
- پاورپوینت (۲)
- پوسترهای با کیفیت (۱۷)
- نرم افزارهای مفید (۲)
- جزوه (۱۲)
- بسته محتوای تبلیغی (۱)
- کلیپ و فیلم (۴۲)
- کتابخانه (۳۱)
- معرفی کتاب (۶)
- دانلود کتاب (۲۴)
- یادداشت و مقاله (۳۰)
- مدرسه معصومیه(س) (۲۷)
- گزارش فعالیتهای گروه «طلبگی تا اجتهاد» (۷)
- مشاوره (۶)
- مشاوره تحصیلی (۲)
- مشاوره سبک زندگی اسلامی (۳)
- سبک همسرداری (۱)
- سبک خواب (۱)
آخرين مطالب
-
دانلود تدریس صمدیه ی استاد روح الله راسل/ طرح احیای تابستان 98
سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ -
به سایت جدید مراجعه کنید
يكشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ -
نقش دعا و توسل در بهبود بیماری ها و رفع بلایا + توصیه های بزرگان دین
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ -
مجموعه پوستر از بیانات ناب حضرت آیت الله مصباح یزدی حفظه الله
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ -
مجموعه پوستر از بیانات ناب حضرت آیت الله محمد یزدی حفظه الله
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ -
مجموعه پوستر از بیانات ناب استاد مرتضی آقاتهرانی حفظه الله
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ -
-
-
شرح فارسی کتاب «اصول مظفر» + دانلود رایگان نمودار
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ -
شرح فارسی لمعه به شکل نموداری + دانلود نمودار PDF و XMIND
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸