آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همهی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزههای علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الیاللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیلکننده، مثل رایانهها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوقالعادهای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفادهای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391
جستجو
بایگانی
- تیر ۱۳۹۹ (۱)
- اسفند ۱۳۹۸ (۲)
- بهمن ۱۳۹۸ (۶)
- دی ۱۳۹۸ (۴)
- مرداد ۱۳۹۸ (۱)
- تیر ۱۳۹۸ (۱)
- خرداد ۱۳۹۸ (۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۲)
- فروردين ۱۳۹۸ (۴)
- اسفند ۱۳۹۷ (۳)
- بهمن ۱۳۹۷ (۲)
- دی ۱۳۹۷ (۱)
- آذر ۱۳۹۷ (۲)
- آبان ۱۳۹۷ (۶)
- مهر ۱۳۹۷ (۴)
- شهریور ۱۳۹۷ (۱۰)
- مرداد ۱۳۹۷ (۱۲)
- تیر ۱۳۹۷ (۴)
- خرداد ۱۳۹۷ (۱۰)
- ارديبهشت ۱۳۹۷ (۶)
- فروردين ۱۳۹۷ (۴)
- اسفند ۱۳۹۶ (۶)
- بهمن ۱۳۹۶ (۴)
- دی ۱۳۹۶ (۳)
- آذر ۱۳۹۶ (۴)
- آبان ۱۳۹۶ (۳)
- مهر ۱۳۹۶ (۳)
- شهریور ۱۳۹۶ (۳)
- مرداد ۱۳۹۶ (۱۶)
- تیر ۱۳۹۶ (۶)
- خرداد ۱۳۹۶ (۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۶ (۱۳)
- فروردين ۱۳۹۶ (۲)
- اسفند ۱۳۹۵ (۴)
- بهمن ۱۳۹۵ (۷)
- دی ۱۳۹۵ (۸)
- آذر ۱۳۹۵ (۷)
- آبان ۱۳۹۵ (۱۶)
- مهر ۱۳۹۵ (۷)
- شهریور ۱۳۹۵ (۵)
- مرداد ۱۳۹۵ (۴)
- خرداد ۱۳۹۵ (۲۶)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۱۴)
- فروردين ۱۳۹۵ (۳)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱۶)
- بهمن ۱۳۹۴ (۱۹)
- دی ۱۳۹۴ (۱۹)
- آذر ۱۳۹۴ (۱۸)
- آبان ۱۳۹۴ (۱۸)
- مهر ۱۳۹۴ (۴۳)
- شهریور ۱۳۹۴ (۱۵)
- مرداد ۱۳۹۴ (۱۴)
- تیر ۱۳۹۴ (۱۲)
- خرداد ۱۳۹۴ (۱۳)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۴۶)
- فروردين ۱۳۹۴ (۲۴)
- اسفند ۱۳۹۳ (۱۹)
- بهمن ۱۳۹۳ (۵)
- دی ۱۳۹۳ (۴)
- آذر ۱۳۹۳ (۲)
- آبان ۱۳۹۳ (۱۳)
- مهر ۱۳۹۳ (۱۱)
نويسندگان
- بهنام نوذری (سردبیر) (314)
- محسن بهرامی (87)
پربحث ترين ها
-
-
-
-
صوت تدریس صرف (ساده)/ استاد کچویی
۹۴/۰۷/۲۵ -
-
-
-
مشاوره سبک زندگی اسلامی/سبک خواب
۹۴/۱۰/۲۷ -
فرهنگ لغت عربی
۹۵/۱۱/۲۴ -
رسانه های همسو
پاسخ عالمانه حجت الاسلام حامد کاشانی به تحریف اتمام حجت امام حسین با عمر سعد در کربلا (ادعای مذاکره در فضای رفاقتی با یزید علیه اللعنه)
بصیرت اجتماعی فرهنگ کلیپ و فیلم مذهبی ائمه معصومین علیهم السلام
بسم الله الرحمن الرحیم
بعد از آنکه توسط برخی سیاسیون ادعاهای غیر مستند و عوام فریبانه ای مبنی بر این که درس امام حسین علیه السلام در قیام مبارکشان مذاکره بوده است به گوش رسید (اینجا جل الخالق) و البته بعد از پاسخ حضرت آقا به این ادعای دروغین (اینجا) این بار شخصی حوزوی به مبانی استکبارستیزانهی قیام حسینی تحریفی فنی را وارد نموده است و پا را از شخص قبلی جلوتر گذارده و مدعی قبولِ ذلت، از مولای عزتمندان نعوذ بالله در مذاکره با عمر بن سعد لعنة الله علیه شده است (صوت و متن اینجا) جالبتر آنکه ایشان به فقها نیز حمله می کند که چرا بحث مذاکره امام حسین را مطرح نمی کنید؟ (اینجا)
شکر خدا حجت الاسلام حامد کاشانی غیورانه وارد میدان شده و این ادعا را به صورت آخوندی و حوزوی با یک فیلمِ مستند به صوتِ خود شخص تحریف کننده پاسخ گفته اند. این فیلم را از لینک زیر می توانید دانلود فرمایید.
دانلود فیلم پاسخ حرفه ای و تخصصی حجت الاسلام کاشانی به شبهه مذاکره امام حسین علیه السلام و قبول ذلت بیعت با یزید توسط ایشان |
پاسخ های دیگر علما را هم به این شبهه اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا بینید.
همچنین حجت الاسلام حامد کاشانی یک دوره جریان شناسی تاریخی تحریفات فقها نسبت به عاشورا با عنوان فقهای منافق و تخریب چهره عاشورا نیز ارائه می فرمایند که گوش دادن به صوت های آن بسیار مغتنم و سودمند است... (اینجا)
البته این اولین مطلب بحث برانگیز این شخصیت حوزوی نیست و ایشان پیشتر نیز ادعاهایی علیه مبانی انقلابی حضرت امام نیز مطرح نموده بودند و مثلا تمسک امام به قاتلوهم حتی لا تکون فتنه و ضرورت ترک تقیه در دوران فعلی ولو بلغ ما بلغ را زیر سوال برده بودند (اینجا).
مطالب مرتبط:
نظرات (۴)
-
هادی
باسلام
دو کاربر به نام های محمد و یک به نام احمد پای این مطلب نظر گذاشته اند که واقعا برای امثال چون من وجود چنین افرادی در جامعه مایه تاسف است و اگر که این چند نفر یا این دو نفر طلبه هستند که خب مصیبت بزرگتر است.
ازینکه برای عده ای باید واضحات را توضیح داد و یا اینکه میایند و در بدیهیات تشکیک میکنند انصافا جای تعجب و شک در فهم و شعور آنها وجود دارد.
خواسته من این بیسوادها است که شما به جای تشکیک بروید و اگر مدعایی دارید مستظهر به ادله و مویدات بیارید و جواب ایشان را بدهید.
آقای کاشانی دارد جواب میدهد با مستندات خودس=ش شما هم همین کار را بکنید اگر سواد کافی دارید در غیر این صورت بستن دهان بهترین راه برای نرفتن آبرویتان است. -
محمد
با عرض سلام مجدد . به جای توهین به کاربران سایت بهتره که جواب علمی بدید . بدبختی های ما ازونجا شروع شد که چند نفر طلبه مبتدی چند منبری کم سواد یا بی سواد رو گنده کردند . جواب علمی اگر دارید بفرمایید و الا این حرف های شما مصداق باد هواست .هرچند از شما نیمشود انتظار جواب علمی داشت . -
محمد
سلام علیکم و رحمت الله . خسته نباشید . بسیار ناراحت شدم ازین که دیدم بعضی از طلاب مدرسه معصومیه این قدر سطحی به مسائل نگاه میکنند و در حالی که درکلام مجیب مغالطات فراوانی دیده میشود کلام ایشون رو کلامی عالمانه معرفی میکنند . جناب اقای کاشانی کما فی السابق مشخص کردند که بهره ای از مسائل علمی ندارند (بله صدای زیبایی دارند و بیانی شیوا) . میفرمایید چرا اقای محلاتی وضع یده فی یده را ملاقات تفسیر کردند خب این چه اشکالی دارد ؟؟؟؟ مگر برای بیعت کردن نباید با یزید ملاقات میکرد ؟؟؟ مگر عرف همین را نمیفهمد ؟؟ بازهم میگوید از نظر سروش محلاتی حسین ع گفت امیرالمومنین یزید شما ببینید اصلا ایشون کجا این حرف رو زد . متاسفانه ظاهرا ایشون قدرت فهم درست کلام دیگران رو ندارند مطلب دیگر اینکه رفاقت در کلام اقای محلاتی به معنای مداراست که متاسفانه چون جناب کاشانی در مقام جدل هستند از این کلمه یک استفاده کودکانه میکنند . بله قصور از سروش محلاتی هم هست که از کلمات غلط انداز استفاده میکند . البته تفسیرهای اشتباه و غیر علمی اقای کاشانی بی سابقه نیست و در کلیپ عمامه های انگلیسی هم دیدیم که ایشان متاسفانه چطور بحث مجاز عقلی را پیش کشیدند و اشتباه تطبیق دادند.-
پاسخ:
۸ آبان ۹۵، ۰۷:۵۳سلام علیکمبا تشکر از شما دوست عزیز
ظاهرا یا کلیپ رو درست و با دقت مشاهده نفرمودید یا اصولا در جریان قضیه نیستید ....
حاج آقای کاشانی رو هم علی الظاهر نمی شناسید....بر شما باد شناخت این مرد عالم و پرکار....
ظاهرا کلیپ عمامه های انگلیسی رو هم خوب و با دقت ندیدید ...اگر طلبه نیستید که اصولا فهم دقتهای طلبگی ازتون انتظار بیجایی است و اگر طلبه هستید هم توصیه می کنم دقیق تر به مباحث حوزوی نگاه بفرمایید چون قضاوت سطحی در مورد مطالب حوزوی بلایی است که فقط خود قضاوت کننده را از فهم مطلب محروم می نماید...
موفق باشید
-
-
احمد
سلام ... جلوی ازادی اندیشه دیگران رو نگیرید ... قرار نیست همه مثل شما فکر کنند و در چارچوب علائق شما اجتهاد کنند ... و عقائدشون رو با عقائد شما هماهنگ کنند ... اگر قرار باشه هرکس مخالف نظرات شما نظر میده منحرف و منافق خطاب بشه باب تحقیق و ازادی اندیشه بسته میشه ... (من اصلا کاری با درستی یا خطای حرف ایشون ندارم لحن بی ادبانه شما در مقابل دیگران رو نشانه رفتم)-
پاسخ:
۴ آبان ۹۵، ۰۷:۱۰سلامبا تشکر از نظر شما دوست عزیزآزادی اندیشه متفاوت است با غرض ورزی و مغالطه گری در تفسیر متنآنچه غضب را بر می انگیزد، مغرضانه ترجمه و تفسیر کردنِ متن و انتساب مفاهیم اخذ شده به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.لطفا با دقت بیشتری مطلب را مطالعه و کلیپ را مشاهده کنید.
-
پيشنهاد سردبير
طبقه بندی موضوعی
- هویت طلبگی (۹۵)
- اندیشه دینی و نظام بنیادین طلبه (۴)
- مأموریتها و بایستههای طلبه (۶۷)
- الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (۱۳)
- تبلیغ (۱۳)
- تحصیل (۲۰)
- روش تحصیل حوزوی (۱۷)
- کار جمعی و برکات آن (۳)
- تحول در نظام حوزه (۲)
- آشنایی با اساتید و بزرگان حوزه علمیه (۱۵)
- اساتید (۳)
- بزرگان (۱۱)
- برنامه مهاجر (۱)
- حوزه انقلابی (۱۱)
- علمی (۲۹۵)
- دروس حوزوی (۲۷۳)
- پایه 1 (۱۳۲)
- صرف (۶۴)
- تمرینات (۱۴)
- آرشیو صوت صرف (۴)
- شرح فارسی بخش عربی کتاب صرف ساده (۷)
- نمودارها (۱۸)
- نحو 1 (۶۸)
- نمودار و جزوه (۶)
- آرشیو صوت نحو 1 (۳)
- شرح صمدیه (۳۶)
- عقاید 1 (۱)
- منطق ۱ (۳)
- اخلاق 1 (۲)
- احکام (۶)
- صرف (۶۴)
- پایه 2 (۵۷)
- پایه 3 (۲۷)
- بلاغت (۷)
- مغنی الادیب (۱۷)
- پایه 4 (۳۰)
- پایه 5 (۱۱)
- پایه 6 (۳)
- اصول (۲)
- لغت (۷)
- آموزش تجزیه و ترکیب (۱۹)
- پرسش و پاسخ درسی (۱)
- منطق (۱)
- متن درسی حوزوی (۳)
- رجال (۳)
- پایه 1 (۱۳۲)
- پژوهش (۱۹)
- نمونه سؤال امتحانی دروس حوزوی (۲)
- دروس حوزوی (۲۷۳)
- اخلاق، تهذیب نفس و خانواده (۱۹)
- بصیرت اجتماعی (۱۳۵)
- سیاست (۷۷)
- پرونده انرژی هسته ای (۳۰)
- فتنه 88 (۵)
- انتخابات (۹)
- اقتصاد (۵)
- فرهنگ (۳۸)
- مذهبی (۲۱)
- ادعیه و زیارات (۵)
- ائمه معصومین علیهم السلام (۱۱)
- مذهبی (۲۱)
- بازخوانی ادبیات انقلاب (۱۱)
- سیاست (۷۷)
- حوزه علمیه خواهران (۱)
- عمومی (۸)
- اخبار (۲۴)
- حکایات (۶)
- محصولات (۱۴۲)
- نمودارها (۶۲)
- پاورپوینت (۲)
- پوسترهای با کیفیت (۱۷)
- نرم افزارهای مفید (۲)
- جزوه (۱۲)
- بسته محتوای تبلیغی (۱)
- کلیپ و فیلم (۴۲)
- کتابخانه (۳۱)
- معرفی کتاب (۶)
- دانلود کتاب (۲۴)
- یادداشت و مقاله (۳۰)
- مدرسه معصومیه(س) (۲۷)
- گزارش فعالیتهای گروه «طلبگی تا اجتهاد» (۷)
- مشاوره (۶)
- مشاوره تحصیلی (۲)
- مشاوره سبک زندگی اسلامی (۳)
- سبک همسرداری (۱)
- سبک خواب (۱)
آخرين مطالب
-
دانلود تدریس صمدیه ی استاد روح الله راسل/ طرح احیای تابستان 98
سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ -
به سایت جدید مراجعه کنید
يكشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ -
نقش دعا و توسل در بهبود بیماری ها و رفع بلایا + توصیه های بزرگان دین
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ -
مجموعه پوستر از بیانات ناب حضرت آیت الله مصباح یزدی حفظه الله
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ -
مجموعه پوستر از بیانات ناب حضرت آیت الله محمد یزدی حفظه الله
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ -
مجموعه پوستر از بیانات ناب استاد مرتضی آقاتهرانی حفظه الله
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ -
-
-
شرح فارسی کتاب «اصول مظفر» + دانلود رایگان نمودار
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ -
شرح فارسی لمعه به شکل نموداری + دانلود نمودار PDF و XMIND
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸