طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • تقریرات ایکس مایندی نیم سال اول اصول الموجز - مقدمه و مقصد اول تا چهارم
     اصول نمودارها 

    تقریرات ایکس مایندی نیم سال اول اصول الموجز - مقدمه و مقصد اول تا چهارم

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در این مطلب نمودار درختی نیم سال اول درسی کتاب الموجز تقدیم عزیزان می شود.
    این نمودار شامل مقدمه کتاب و مقصد اول تا رابع است که فایل های آن به دو صورت عکس و پی دی اف تقدیم شده است.

  • دانلود تقریرات ایکس مایندی درس اصول یک (الموجز) استاد حسین بغدادی
     اصول 

    دانلود تقریرات ایکس مایندی درس اصول یک (الموجز) استاد حسین بغدادی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یکی از بهترین روشهای تقریر نویسی روش تقریرنویسی نموداری است و در میان نرم افزارهای ساخت نمودار، سریع ترین و راحت ترین نرم افزار برای نمودارهای تقریری نرم افزار ایکس مایند است. (دانلود از اینجا) البته نرم افزار آی مایند مپ (اینجا) از نظر گرافیکی و زیبایی بر این نرم افزار برتری دارد ولی سرعت ایکس مایند را ندارد. در هر حال الحمدلله تقریرنویسی ایکس مایندی در میان طلاب در حال رشد است و روز به روز بر دوستانی که با این نرم افزار دروس را تقریر می فرمایند افزوده می شود. اخیرا برادر محمد صادق اکبری از طلاب کوشای پایه ی چهارم مدرسه ی علمیه معصومیه اجازه دادند تقریراتشان از درس اصول یک استاد بغدادی در سایت طلبگی تا اجتهاد منتشر شود که در ادامه تقدیم می گردد.

  • دانلود قرآن کریم با فونت عثمان طه در محیط واژه پرداز ورد office word
     پژوهش دروس حوزوی 

    دانلود قرآن کریم با فونت عثمان طه در محیط واژه پرداز ورد office word

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یکی از نیازهای مهم و اساسی هر طلبه ارتباط مداوم علمی با متن قرآن کریم و کار مداوم روی نص کتاب الهی از جنبه های مختلف ادبی، اصولی، تفسیری، فقهی و ... است. لازمه ی این کار داشتن یک متن قرآن کریم با قابلیت حاشیه نویسی و یادداشت نویسی است. پیش تر برخی طلاب حوزه ی مشکات متن قرآن کریم را در محیط وان نوت برای این منظور آماده نموده بودند که اینجا خدمت شما عزیزان عرضه شد. در ادامه این مطلب برای دوستانی که می خواهند قابلیتهای حاشیه زنی بیشتری را در فعالیت علمی خود همراه داشته باشند مثل دیدگاه گذاری و پاورقی گذاری (که در وان نوت وجود ندارد ولی در ورد به راحتی در دست رس است) نسخه ی ورد قرآن کریم با رسم الخط زیبای عثمان طه تقدیم می شود.