طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

چهارمین جلسه کارگروه «طلبگی تا اجتهاد»، نزد ریاست محترم، معاونتِ تهذیب و معاونت تبلیغ مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها، برگزار گردید

 گزارش فعالیت‌های گروه «طلبگی تا اجتهاد»

//bayanbox.ir/view/5376233926747363690/201505261427.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

روز سه شنبه، مورخ 5 خرداد 1394، چهارمین جلسه کارگروه «طلبگی تا اجتهاد»، نزد ریاست محترم مدرسه، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، معاونت تهذیب مدرسه، حجت الاسلام و المسلمین قنواتی و معاونت تبلیغِ مدرسه، حجت الاسلام داوری برگزار گردید.

در ابتدای این نشست -که در راستای معرفی کارگروه «طلبگی تا اجتهاد» به مسئولین مدرسه برگزار گردید- آقای بهنام نوذری بعد از معرفیِ مختصر کارگروه، به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های انجام گرفته در کارگروه و اهداف و برنامه‌های آتی، پرداخت.

وی یکی از اهداف کوتاه مدتِ کارگروه را ورود مؤثر در فضای مجازی عنوان کرده و تأکید کرد این فقط یکی از اهداف ماست که در همین راستا، ان‌شاالله در سال تحصیلی آینده، در صورت فراهم شدنِ امکانات لازم، صوت تدریس حدوداً 40 استاد برتر مدرسه معصومیه (س) در سایت طلبگی تا اجتهاد، برای بهره‌مندی سایر طلاب از تدریس این اساتید، بارگذاری خواهد شد.

در بخش دوم نشست، جناب حجت الاسلام و المسلمین ملکی، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی بعد از تقدیر و تشکر از اعضای کارگروه، نکاتی را در مورد اهمیت و برکات کارِ گروهی خاطر نشان ساخت و گفت: به کسانی که در حوزه‌های علمیه کارِ جمعی انجام داده‌اند نگاه کنید، کسانی که با کارِ گروهی تألیفاتی داشته اند، تیراژ کتاب‌های آنها بالای 80 بار است. کارِ جمعی علاوه بر اینکه راه را برای شما روشن میکند، انگیزه‌بخشی فوق‌العاده‌ای نیز در اعضا ایجاد میکند و این هنگامی که ما مشاهده میکنیم بسیاری از طلاب در پایه‌های 6 و 7 دچار افت انگیزه میشوند، میتواند موجبِ افزایش انگیزه اعضا و موفقیت آنها گردد.

ریاست محترم مدرسه علمیه معصومیه در ادامه متذکر شد در شرایطی که دشمنان ما کارهای خود را به صورت تیمی و گروهی انجام میدهند، اگر ما نیز به صورت گروهی شروع به فعالیت نکنیم، قطعاً موفق نخواهیم شد!

در بخش سوم نشست، حجت الاسلام و المسلمین قنواتی، معاونت تهذیب مدرسه، به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد، مهمترین رکنِ موفقیت کارگروه‌ها در حوزه‌های علمیه، غِنای علمیِ اعضای این کارگروه‌ها میباشد و کارگروهی که دارای اعضایی با سطح علمی متوسط و پایین هستند، موفق نخواهند شد.

در بخش چهارم نشست، حجت الاسلام داوری، معاونت تبلیغ مدرسه علمیه معصومیه(س)، عنوان داشت، یکی از محاسن این کارگروه این است که از همین سال اولِ تحصیل در حوزه تشکیل شده است که در نوع خود، کم سابقه است. اما باید توجه شود که یکی از مهمترین ارکانِ قوام کارگروه‌ها، همدلی میان اعضاست. ایشان خاطر نشان کرد اعضای کارگروه باید هم‌قسم شوند که حداقل 5 سال با یکدیگر کار کنند و از هم جدا نشوند تا در آن صورت بتوانند برکت و روح کار جمعی را لمس کنند. ایشان متذکر شد: هنگامی که مثلا 4 نفر در کنار هم جمع میشوند و یک کارِ جمعی ترتیب میدهند، به این معنا نیست که نیروی آنها 4 برابر شده است بلکه نیروی آنها 40 برابر میشود و این یعنی روح کارِ جمعی.

در پایان نشست، اعضای کارگروه «طلبگی تا اجتهاد» به معرفی خود پرداخته و گفتگویی صمیمانه با مسئولین مدرسه داشتند.

 

 



 

تعداد بازدید: ۵۸۴۵