طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • پوسترهایی از بیانات حضرت امام خمینی درباره آخوندهای فاسد و مرزبندی با آنان
     هویت طلبگی پوسترهای با کیفیت 

    پوسترهایی از بیانات حضرت امام خمینی درباره آخوندهای فاسد و مرزبندی با آنان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یکی از مهمترین نکاتی که همواره در سیره ی اهل بیت علیهم السلام و انبیاء الهی مطرح بوده است مرزبندی با دشمنان خدا در هر لباس و هر فرقه و نحله ای است. مرزبندی های گفتمانی و کلی همواره علنی بوده است ولی مرزبندی با اشخاص گاهی علنی و گاهی به مصالحی نیمه علنی و  غیر علنی بوده است. امام راحل عظیم الشان نیز همین سیره را داشتند و با دشمنان خدا در هر لباس و کسوتی همواره مرزبندی می فرمودند. در ادامه نمونه هایی از مرزبندی علنی حضرت امام با هم لباس های فاسد را مشاهده می فرمایید. بحثی که در بیان حضرت آقا با تعبیرات اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی مطرح شد و ایشان همچنین در جبهه ی خودی نیز با تعبیر حوزه ی انقلابی با حوزویان غیر انقلابی مرزبندی فرمودند.

  • مهاجر قسمت اول حجت الاسلام روح الله راسل
     هویت طلبگی آشنایی با اساتید و بزرگان حوزه علمیه برنامه مهاجر 

    مهاجر قسمت اول حجت الاسلام روح الله راسل

    بسم الله الرحمن الرحیم

    به حول و قوه الهی، اولین قسمت از برنامه مهاجر، آماده و منتشر میشود. این برنامه روایتگر زندگی کسانی است که بعد از تحصیل در دانشگاه، وارد حوزه های علمیه شده و به تحصیل خود در این عرصه مقدس ادامه داده اند.

    این قسمت از برنامه در خدمت استاد عزیز، جناب روح الله راسل بودیم که مصاحبه کامل خدمت شما مخاطبین عزیز تقدیم میگردد.

  • قانون پوشش (حجاب اجباری)
     فرهنگ اخلاق، تهذیب نفس و خانواده خانواده و ازدواج 

    قانون پوشش (حجاب اجباری)

    قانون پوشش

    بیایید به جای "حجاب اجباری" بگوییم "قانون حجاب". لفظ حجاب اجباری یک حس منفی به ما منتقل میکند: اجبار چیز خوبی نیست!

    اما قانون چه ارتباطی با اجبار دارد؟ تساوی. قانون چیزی جز وجوب و اجبار نیست. مثلا قانون بستن کمربند ایمنی، قانون پرداخت مالیات و قانون منع تکثیر، هیچ کدام مستحب و پیشنهادی نیستند، و اگر اجباری و الزام آور نباشند قانون نیستند. اما چرا نسبت به قانون حس خوبی داریم؟ چون میدانیم قانون برای عده ای اجبار است، اما برای دیگران و عموم جامعه مفید است.

    بیایید به جای "قانون حجاب" هم بگوییم "قانون پوشش". حجاب یک اصطلاح شرعی است. فورا از ما میپرسند حجاب هم مثل نماز باید اختیاری باشد، هرکس را در قبر خودش میگذارند! یا میپرسند کجای دین برای این عمل حرام (بی حجابی) مجازاتی مشخص کرده اند؟

    اشتباه نکنید. پوشش یکی از شئون زندگی اجتماعی بشر است. قانون پوشش در همه کشورها وجود دارد. بحث حدود شرعی حجاب و حلال و حرام شخصی نیست.

     

  • دانلود بازی های اندرویدی سالم، آموزنده و اسلامی
     تبلیغ 

    دانلود بازی های اندرویدی سالم، آموزنده و اسلامی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یکی از نیازهای طلاب عزیز و فعال برای ارتباط گیری با کودکان و باز نمودن پنجره ی ارتباطی با این طیف مهم، آشنایی با بازیهای حکیمانه، سالم و پاک در فضای مجازی و داشتن چنین بازی هایی بر روی گوشی های هوشمند خود است. البته متاسفانه بسیاری طلاب بزرگوار فرصت بررسی بازی های موجود و انتخاب موارد سالم و کاربردی با مفاهیم آموزنده و اسلامی را ندارند که این مطلب کار را برای این عزیزان هموار می کند.

    الحمدلله در سالهای اخیر بازیهای اندرویدی سالم و قابل قبولی در کشور تولید شده است. در ادامه سعی نمودیم تعدادی بازی سالم برای گوشیهای طلاب علاقه مند به فضای تبلیغی کودکان ارائه دهیم. البته هر پدر و مادر دغدغه مندی که علاقه مند است فرزند دلبندش از بازی های سالم و آموزنده بهره مند شود و وقتش در بازی های مخرب و خشن و آسیب زا تلف نگردد و دچار آسیبهای این حوزه نشود نیز این مطلب برایش فوق العاده کاربردی و سودمند خواهد بود.