طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۱

دکتر زاکانی: اگر این سند به همین صورت تصویب شود مخاطرات بسیار سنگین و مشکلات امنیتی جدی برای کشور خواهد داشت.

 بصیرت اجتماعی سیاست پرونده انرژی هسته ای

//bayanbox.ir/view/8170601499916338968/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B2%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C1.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش واحد فضای مجازی مدرسه علمیه معصومیه قم، نشست بصیرتی با حضور دکتر زاکانی، رییس کمسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه، در این مدرسه برگزار شد.

دکتر زاکانی در ابتدای این نشست به تبیین سطوح دوگانه تصمیم‌گیری رهبری اشاره کرده و گفتند: رهبری در دو سطح، اقدام به تصمیم گیری میکند، سطح اول تصمیمات قاطعی است که حتی اگر تمام دنیا هم در مقابل ایشان بایستند، از تصمیم خود کوتاه نیامده و آن را اجرا خواهند کرد. سطح دوم نیز در چهارچوب اطمینان به مسیرهای قانونی تعیین شده در قانون اساسی کشور است، به نحوی که اگر تصمیم این مسیرها، برخلاف نظر ایشان هم باشد، آن را قبول خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه خطیر ما در این برهه این است که اجازه ندهیم رهبری مجبور به اتخاذ تصمیمات سطح یک شوند زیرا اینگونه تصمیمات هزینه بسیار بالایی برای رهبری در پی خواهد داشت.

به همین منظور ما اقدام به تشکیل کمسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی کردیم. 

رئییس کمسیون ویژه برجام در اولین موضِع‌گیری رسمی خود بعد از بررسی برجام خاطر نشان کرد؛ «بعد از بررسی‌های انجام گرفته، کمسیون به این جمع بندی رسید که «اگر سند برجام با وضعیت فعلی و بدون تغییر، تصویب شود، مشکالت و مخاطرات جدیِ امنیتی برای کشور ایجاد خواهد شد»

وی در ادامه به ذکر چند مثال از عدم توازن داده و ستانده در این سند پرداخت و عنوان کرد: مشاهده میکنیم که تکالیف ایران در این سند، کاملا شفاف است؛ به نحوی که حدود 6 نوع نظارت بر فعالیت‌های ما توسط نهادهای مختلف پیش‌بینی شده است در حالی که طرف مقابل، تعهد الزام آوری را نپذیرفته است.

طبق این سند، اگر کشورهای دیگر نسبت به ایران، ادعای موهوم و بدون ملاکی را مطرح نمایند و یا ایران نسبت به هر یک از آن کشورها اعتراض به حقی داشته باشد، در هر دو صورت، فرآیندی پیش‌بینی شده است که در پایان، بازنده ایران بوده و تمام تحریم‌ها بازخواهد گشت.

دکتر زاکانی در انتقاد به تیم مذاکره کننده گفت: متأسفانه تیم مذاکره کنند از داشته‌ها و تجربیات تیم‌های مذاکره کننده قبلی و همچنین از مشاوره کارشناسان و حقوقدانان دانشگاهی استفاده‌ای نکرد. 

وی عنوان داشت: مسائلی را در میان مردم مطرح میکنند و میگویند که این توافقنامه حلال آنهاست مثلا میگویند این توافق، ما را از شرایط جنگی دور کرد که خلاف واقع است و اگر دشمن میتوانست حتما به ایران حمله میکرد و یا عنوان میکنند که فروش نفت ایران به سمت عدد صفر نزدیک می‌شد و چاره‌ای وجود نداشت در حالی که طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی و همچنین نهادهای آمریکایی معتبر، فروش نفت ایران از سال 2011 الی 2014 هیچ تغییری نداشته است.

ایشان در پایان عنوان داشتند: آقای اوباما در مصاحبه خود بعد از توافق وین اعلام کرد که من این توافق را با دشمن خود انجام داده‌ام! اما متأسفانه طرف‌ ایرانی، همواره با نگاه خوشبینانه و اعتماد نسبت به آژانس انرژی اتمی و همچنین آمریکا به مذاکره پرداخته و بعد از مطالعه دقیق توافقنامه، این مسئله کاملا مشهود است.

از لینک زیر میتوانید صوت این جلسه را دریافت نمایید.

ردیف موضوع دریافت
1 گزارش دکتر زاکانی از بررسی برجام در کمسیون ویژه دریافت
2 پرسش و پاسخ دریافت

گزارش تصویری

نظرات (۱)