طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۱

نقیض عموم و خصوص من وجه چیست؟ + نمودار و رسم شکل

 علمی محصولات پایه 2 دروس حوزوی منطق 2

//bayanbox.ir/view/507385170999353539/%D8%AA%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C.png

بسم الله الرحمن الرحیم

در بخش چهارم از قسمت مباحث کلی که در کتاب منطق مظفر مطرح شده است، بحثی تحت عنوان نسبت میان نقیض دو مجموعه را مشاهده میکنیم که 4 حالت دارد. یکی از حالات، نقیض دو مجموعه ایست که نسبتشان عموم و خصوص من وجه است. در بیان این بخش، اصطلاح جدیدی را تحت عنوان «تباین جزئی» مطرح کرده است که قدری فهم آن دشوار است و با رسم شکل و نمودار میتوان فهم آسان تری به دست آورد.

برای دریافت نمودار، بعد از ذکر صلوات بر محمد و آل محمد، بر روی عکس زیر کلیک کنید.

مشتاق نظرات شما هستیم.

 



 

دریافت

نظرات (۱)