طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

کتاب لباس روحانیت، چراها و بایدها/استاد عالِم زاده نوری + دانلود کتاب

 هویت طلبگی کتابخانه مأموریت‌ها و بایسته‌های طلبه دانلود کتاب

//bayanbox.ir/view/9135040326574033916/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA.png

بسم الله الرحمن الرحیم

در این مطلب کتاب مفیدی با عنوان لباس روحانیت را خدمت شما دوستان تقدیم میکنیم. این کتاب که نوشته استاد عالم زاده نوری است، به بررسی لباس روحانیت، چراها و بایدهای این لباس و مسائل مرتبط به زیبایی و به صورت خلاصه پرداخته است.

شما میتوانید این کتاب را از لینک زیر دانلود بفرمایید.

مقدمه:

دانش آموختگان علوم دینى پس از چند سال تحصیل در حوزه و یک دوره آشنایى با فقه اسلامى، غالباً در پوششى ویژه و متفاوت از سایر مردم به لباس روحانیت در مى‏آیند. این لباس به رغم پیشینة طولانى، هنوز در معرض پرسش‏هاى فراوانى قرار دارد.
کاوش براى یافتن پاسخ این نگرانى‏ها، براى طلاب نوعى تأمل در سبک و سیرة زندگى است و قطعاً از تلاش براى رازگشایى از عبارات دشوار برخى از متون کم بهاتر نیست. به علاوه، تراکم این نگرانى‏ها در جان انسان، به مرور ایمان و اعتقاد قلبى او را به راهى که مى‏رود و کارى که مى‏کند مى‏فرساید و ارمغانى جز تزلزل شخصیت و آشفتگى خاطر ندارد. این بررسى‏ها براى فرد فرد طلاب ضرورت شخصى و براى جامعة اسلامى در شرایط امروز ضرورت اجتماعى دارد. روحانیت شیعه که امروز از داخل و خارج در معرض هجوم انواع شبهات و انتقادات قرار گرفته‏است باید در فاصلة زمانى کوتاهى فلسفة پیدایش، سرّ حضور، رسالت نهایى، کیفیت عمل و منطق خود را براى عموم تبیین کند و تودة انبوه نگرانى‏ها را با بحث نظرى یا اقدام عملى حل و رفع نماید.
این مختصر بدون آنکه ادعاى پاسخ به همة سئوالات مربوط به لباس روحانیت را داشته باشد باب گفت‏وگو در این موضوع را در قدم نخست گشوده‏است و از همة اندیشوران و طلاب گرامى استدعا دارد با ارائة نظرات تکمیلى یا اصلاحى خود بر غناى محتواى بحث بیفزایند. مقالة نماد در این نوشتار بحث مستقلى پیرامون نشانه‏هاست و به عنوان مقدمه‏اى بر مبحث لباس روحانیت به شمار مى‏رود. امید آنکه این ناچیز در سایة توجه ویژة امام دوازدهم(عج) مقبول درگاه ایزدى قرار گیرد.

 



 

دانلود کتاب لباس روحانیت

دریافت


 

مطالب مرتبط:

  1. استاد عالم زاده نوری، ضرورت کارِ گروهی
تعداد بازدید: ۹۱۵۰