طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۴

دانشجوی طلبه یا طلبه‌ی دانشجو.مساله این است!!

 هویت طلبگی اخبار تحصیل

//bayanbox.ir/view/5703836514957480220/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88.png

به نام خدا

تو زمان دانشجویی برای خیلی این انگیزه پیش میاد که به دلایل مختلف بیان و حوزه ثبت نام کنن و با درس های حوزوی آشنا بشن.

خوب بعضی ها میتونن و میان و ثبت نام می کنن و یا رسما طلبه میشن و صبح ها کلاس و عصر ها مباحثه و تحقیق. یا میرن تو حوزه های مجازی و ...
برخی هم نمی تونن به هر دلیلی.
یه عده هم هستن در حین دانشجویی توانایی این که هر دو درس رو بخونن دارن. یا به علت مرتبط بودن رشته دانشگاهی و دروس حوزه یا توانایی خودشون.
برای این دسته از افراد که در تهران در حال تحصیل هستند این شرایط مهیّا شده. البته شرایط و ضوابط مربوط به خودش رو هم داره.
گاهی باید برای خدا هجرت کرد و گاهی هم باید ماند و صبر کرد ...
گاهی باید مهاجر بود و گاهی هم باید انصار ... گاهی هم انصارِ مهاجر و مهاجری برای انصار
ثبت نام تحصیل پاره وقت حوزه مشکات تهران برای دانشجو ها شروع شد
خوب دوستان دانشجو  و متقاضیان اصل خبر رو از اینجا و سایت ثبت نام رو از اینجا ببینید.

 

 

برچسب ها ثبت نام حوزه

نظرات (۴)

  1. سید حبیب الله

    سلام علیکم
    بنده با همچین مساله ای مواجه هستم و فضای شهر و رشته دانشگاهی مساعد اما تا به حال موفق به یافتن همچین مدرسه حوزوی نشدم از شنا تقاضا دارم اگر همچین مدرسه ای را در شهر مقدس قم میشناسید معرفی کنید
    اجرکم عندالله
  2. باسلام نظرتون درباره حوزه مشکات چیست؟
    منظورم برنامه ای است که کمی تغییریافته ودروسی کم ودروسی افزایش یافته است؟
    منظورم این طرح مصباحی که جدیدا آماده نیست منظورم طرح کلی ده را با برنامه جدیدتاهفت سال تمام میکنند؟باتشکر
  3. سلام . علی الظاهر سیاست های سایتتون به این صورته که مسائل سیاسی در اولویت اول قرار داره و بعد از اون مسائل اخلاقی بعد از اون هم اگر وقت کردید به مسائل علمی میپردازید ...الان مدتهاست مطلب علمی دندونگیری روی سایت قرار ندادید ...صوت اساتید هم که هیچ ... حالا سوال اینه که مشکل کارتون کجاست ؟ نتوانستن یا نخواستن ؟ ضمنا بد نیست بگید چی تو سرتون میگذره  و میخواید چی کار کنید ؟ صوت اساتید قراره به روز بشه یا نه ؟ 
    • پاسخ:

      سلام علیکم
      با تشکر از انتقاد شما دوست عزیز
      ما را به خاطر تمام کوتاهی هایی که به نظر شما رسیده است ببخشید ...
      التماس دعا
    • پاسخ:

      سلام 
      با تشکر