طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۹

روحانی: اگر یک جناح هست و یک جناح نیست، به انتخابات نیازی نداریم!

 بصیرت اجتماعی سیاست اخبار

//bayanbox.ir/view/2665291758817349623/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A8%D8%A7%D9%86.png

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز صبح، پنجشنبه 1 بهمن ماه سال 1394، جناب آقای روحانی در جمع استانداران و فرمانداران به ایراد سخنانی پیرامون توافق هسته ای و انتخابات مجلس پرداخت. سخنان ایشان دارای نکات قابل تأملی بود که از شما دعوت میکنیم این سخنان را به نقل از خبرگذاری دانشجو، مطالعه بفرمایید:

...

رئیس جمهور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که می‌خواهد برود نماینده مجلس شود، می‌گویند باید متعهد به دین بوده و التزام به قانون اساسی را داشته باشد، اما پس محیط زیست، بیکاری، صنعت، مدیریت چه می‌شود؟

رئیس جمهور کشورمان جهت تصریح موضوع با بیان مثالی پیرامون توجه امیرالمومنین (ع) به چگونگی انتخاب افراد برای استانداری‌ها گفت: آیا امیرالمومنین اگر کسی را در جایی می‌گمارد فقط به این موضوع نگاه می‌کرد که آیا او نماز می‌گزارد؟ ذکات می‌دهد یا اینکه به مدیریت و کارآمدی وی نیز توجه داشت؟ همچنین این سوال مطرح می‌شود که آیا از قمر خدمتکار حضرت علی (ع) پاک‌تر در کنار ایشان وجود داشت؟ پس چرا حضرت او را استاندار نکرد؟

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: ما باید بهترین‌ها را به مجلس بفرستیم، به ویژه در چنین شرایط منطقه‌ای و فشار نفت باید افرادی شایسته به مجلس ورود پیدا کنند و همانطور که رهبری فرمودند؛ مر قانون اما نه مر سلیقه در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: من نمی‌دانم، در قانون اساسی آمده است که یهودی‌ها باید در مجلس نماینده داشته باشند، اما مگر چقدر آشوری، ارمنی، یهودی و ... داریم؟ بیشتر جمعیت آنها شاید به ۷۰۰۰ نفر برسد که از هرکدام از اینها یک نماینده انتخاب می‌شود، اما یک جناحی در این کشور جمعیتش ۷ میلیون تا ۱۰ میلیون است. آیا نباید نماینده داشته باشد؟

روحانی افزود: آیا قانون اساسی را اینگونه می‌خواهید تفسیر کنید؟ اسم این مجلس خانه ملت است، نه خانه یک جناح، بنابراین باید آئینه یک ملت باشد.


رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه چارچوب قانون باید مراعات شود و معیار قانون است، اظهار داشت: همه بدانیم که اداره کشور از آن ملت ایران است، صاحب این کشور مردم هستند، هیچ مقامی بدون رای مستقیم و غیر مستقیم مردم مشروع نخواهد بود.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: کارکرد سیاسی دولت یازدهم در هفتم اسفندماه روشن می‌شود.

وی اضافه کرد: ما دو انتخابات بزرگ پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که برای اولین بار در یک روز انجام می‌شود.

روحانی با بیان اینکه من امروز نمی‌خواهم حرف تلخی بزنم، افزود: نگذاریم مردم ناامید شوند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه باید به پای صندوق‌های رای بیایند، چرا که این مسئله ملی است.

رئیس جمهور کشورمان گفت: اگر یک جناح است و یک جناح نیست، در این صورت دیگر به انتخابات هفتم اسفندماه نیاز نداریم و آنها به مجلس تشریف ببرند!

رئیس قوه مجریه در ادامه اظهار داشت: همه دست به دست همه بدهیم وزارت کشور، دولت، شورای نگهبان، امید ایجاد کنیم، رقابت ایجاد کنیم، به همه حق بدهیم، چرا که کشور و مجلس آینده از آن همه است، البته ما به عنوان دولت اعتدال دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند. این آرزوی ما است، گرچه در عمل باید بی‌طرف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما قانونا حق مداخله نداریم و تلاش می‌کنیم انتخابات سالمی را برگزار کنیم، از نظر ما این جناح و آن جناح نداریم، حالا من نمی‌دانم چند جناح داریم، چون هرچه ما می‌گوییم، می‌گویند یکی کم داریم!

رئیس جمهور کشورمان افزود: احراز واقعی از آن ملت ایران است، این ملت بزرگ است که پای صندوق‌های رای می‌آید و آنکه بهتر است و به تعبیر معروف اصل است را بر می‌گزیند.

رئیس قوه مجریه گفت: همه جای دنیا سیستم‌های نظارتی و فیلتر دارند، فیلتر آنها بیشتر احزاب هستند و برای اینکه آبروی خود را حفظ کنند، بهترین فیلترها را می‌گذارند و بهترین کاندیداهای خود را معرفی می‌کنند، قانون اساسی ما سبکش به اینگونه نیست و اداره کشور را به سمت حزب نبرده است، ولی ممکن است در آینده روی این موارد فکر کنیم، چرا که در دنیا معروف است دموکراسی بدون حزب نمی‌تواند موفق باشد.

وی تصریح کرد: قانون اساسی ما می‌گوید دولت و وزارت کشور مجری انتخابات و شورای نگهبان ناظر بر آن است، خیلی باید دقت شود تا مرزها مخلوط نشوند، بهترین راه امروز همچنان گفتگو و رایزنی و مذاکره و مشورت است و من از وزیر کشور و وزیر اطلاعات و معاون اول خود خواسته‌ام که به رایزنی‌های خود با شورای نگهبان ادامه دهند.

روحانی افزود: امیدوارم همانطور که همیشه با خردورزی و ایمان به خدا کار خود را پیش برده‌ایم، دین خود را هرگز به دنیای دیگری نفروشیم و بخاطر آقا یا خانمی که می‌خواهد نماینده مجلس باشد، دین‌مان را نفروشیم و بگذاریم اخلاق در انتخابات برقرار باشد.

رئیس جمهور کشورمان گفت: برای اینکه در انتخابات پیروز شویم، هرگز به تخریب افراد دیگر نپردازیم و آبروی آن را نبریم، چرا که این چیزها با قانون اساسی سازگار نیست ، هرکس صلاحیت خود را بیان کند، دولت هم نه طرفدار حزب خاص و نه طرفدار جناح خاصی است و تلاش می‌کند تا قانون اساسی را اجرا کنند.

رئیس قوه مجریه گفت: من از همه استانداران و ... می‌خواهم که بی‌طرفی و عدم مداخله خود را در انتخابات رعایت کند، چرا که این موضوع یک آزمایش الهی است و امیدوارم با اجرای قانون شاهد انتخاباتی بسیار پرشور و بانشاط باشیم.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به ملت توفیق دهد که بهترین‌ها را برای مجلس انتخاب کند، افرادی که بیشترین خدمت را به مردم ارائه دهند و در برابر مقررات اسلامی و اجرا و عمل قانون موفق باشند.

نظرات (۹)

  1. بیشترین ضربه به کشور را افراد لیبرال و غرب گرا که در رده های بالای حکومتی جا خوش کرده اند می زنند. آنها تنها مانعشان را رهبری و شورای نگهبان می دانند. حمله به شورای نگهبان و تبدیل ولی فقیه به یک دکور بی خاصیت سیاست آنها است.
  2. سلام. چرااستادراسل که خداحافظشون باشه، دیردیرجواب سوالات رومیدهند
    • پاسخ:

      سلام علیکم
      اخیرا مشغولیت ایشان زیاد شده است
      ان شاالله در اولین فرصت پاسخ همه را خواهند داد
  3. سلام. چرامثل مدرسه خاتم الاوصیا صوت دروس روازطریق کانال تلگرام نمیفرستید.راحت تر.ضبط باگوشی خوب وبعدخیلی راحت بارگذاری درکانال.به همین راحتی. صرفاجهت نظربود. یاعلی

    • پاسخ:

      سلام علیکم
      روال ما متفاوت است.
  4. سلام. حضوری اگه قابل دریافت باشه دو فایده داره 1_بدون اینترنت2_کیفیتش هم بهتره اینجور.چرا حضوری قابل دریافت نیست هدف خدمت عزیزان، نشرعلم ولاغیر
    • پاسخ:

      سلام علیکم
      مقدورات ارائه خدمات به صورت حضوری -از جمله زمان لازم و ... - فراهم نیست.
  5. سلام.خواهش میکنم جواب بدید آیا خودمدرسه معصومیه بیایم صوت دروس قابل دریافت هست یانه؟حقیرطلبه قم هستم
    • پاسخ:

      سلام علیکم
      عرضه محصولات ما فقط از طریق سایت است و محصولی که آماده انتشار شده باشد نیز حتما منتشر خواهد شد
      با تشکر
      یا علی
  6. فرزند خمینی

    سوال ما از ایشون این باشه که آیا مردم در انتخابات 84 و 88 هم اصلح رو انتخاب کردن؟! ممنون میشم بپرسید ازشون.