طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۱

نمودار قواعد خصوصی باب افتعال

 صرف نمودارها محصولات

//bayanbox.ir/view/3811536428211556407/%D9%82%D9%88%D8%A7%D8%B9%D8%AF-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%84.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

باب افتعال دارای 6 قاعده خصوصی است که در کتاب صرف ساده بیان شده است. اما این قواعد به علت داشتن تبصره، قدری پیچیده شده و حفظ کردنِ آنها را دشوار ساخته است. به همین منظور، این قاعده را به صورت نموداری درآورده‌ایم تا در راستای یادگیری بهتر قواعد، کمکی به شما دوستان باشد.

توجه: لازم به یادآوری است که ابتدا قبل از مطالعه نمودار، باید قواعد را به صورت کامل از کتاب مطالعه کرده و سپس، به منظور تثبیت و کسب یک تصویر ذهنی از قواعد، به نمودار مراجعه نمایید.

توضیح: شایان ذکر است این نکته را یادآوری نماییم که هر فردی باید نموداری که بهتر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کرده و تصویر ذهنی مناسب و ماندگاری را از مطلب مورد نظر در ذهن خود بسپارد؛ انتخاب کرده و استفاده نماید. به همین دلیل بعضاً ممکن است در این سایت، راجع به یک مطلب، چندین نمودار ارائه شود که هرکدام نسبت به دیگری دارای محاسنی می‌باشند. بنابراین بدیهی است انتخاب آنها با شماست.

 



 

دانلود

 

 

 

مطالب مرتبط

-------------------------------------------

نموداری دیگر برای قواعد خصوصی باب افتعال

نظرات (۱)

  1. سلام علیکم 
    لطفا تصحیح کنید 
    نمودار بالا اشتباه تایبی دارد ، با علامت ضربدر مشخص کرده ام
    http://bayanbox.ir/info/5273638646911624197/%D8%AA%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD
    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      پی دی اف را دانلود کنید که در تاریخ 1394/1/25 اصلاح شده است
      عکس نمودار فقط جهت نمایش است