طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۷

توسعه غربی یا پیشرفت اسلامی؟ نظر شما چیست؟! + پوستر

 بصیرت اجتماعی محصولات پوسترهای با کیفیت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

//bayanbox.ir/view/3301089501765484743/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C.png

بسم الله الرحمن الرحیم

در این مطلب، از شما دعوت میکنیم چند دقیقه به این عکس توجه کنید و حس و حال و نظر خود را در پاسخ به این سؤال که 

«توسعه غربی یا پیشرفت اسلامی؟» 

بیان کنید ...

تصاویر تکمیلی جهت مشاهده رشد روز افزون آپارتمان نشینی در سراسر دنیا ...

نظرات (۷)

  1. سلام، مطالبتان درصورتیکه آن را در قالب مبانی و دلایل علمی ارائه دهید میتواند برای خوانندگان مفید باشد. لطفا ما را با محتواهای علمی بهره مند کنید.
    تشکر
  2. برادر عزیز شما باید روی محتوا بحث کنید روی تفکر و مدل توسعه

    این بحث های شما روبنایی است

    باید بحث رو از جایی شروع کنید که مورد وفاق طرفین باشد
  3. سلام طلبه هستم ظاهرا قبلا آقای عالم زاده نوری به حوزه شما اومده بود من با ایشون کار خیلی واجبی دارم. میتونین من حقیر رو کمک کنین تا به ایشون دسترسی داشته باشم. شماره ای چیزی از ایشون به من لطف کنین. ممنونم. خواهشا جوابتون رو به ایمیلم ارسال کنین.در پناه حضرت حق.
  4. مسعود رحمتی

    دوست عزیز صرفا با چند تا عکس دیدن و فیلم دیدن نمیشود این گونه نتیجه گیری کرد. باید در کشورهای غربی زندگی کنید تا معنای ارامش را بدست بیاورید
    خیلی از منازل به صورت ویلایی و بسیار شیک ساخته شده است. و حتی منازل اپارتمانی انقدر فضای سبز وامکانات وجود دارد که اصلا احساس بدی به انسان دست نمیدهد
    بیشترین رشد اپارتمان سازی در کشورهای جهان سوم صورت میگیرد و بدون امکانات
  5. سلام ، اگه روتون میشه یه چنتا عکس هم از شهر مقدس قم بزنید ، پایتخت مذهبی ایران ، شهر بی نظمی ها ...
  6. مسعود رحمتی

    بنده چند سالی در اروپا زندگی کردم. اصلا اینجوری که شما فکر میکنید نیست.
    اتفاقا خیلی از مکان های غربی سرسبز و زیباست. بخش محدودی از شهر ساختمان های بلند به شکل تصویر شماست. در خیلی از مکان های شهر ارامش زیادی در آن وجود دارد.
    شما دقیقا دارید تصویر ذهنی خودتان را از غرب به نمایش میگذارید نه تصویر واقعی. باید برای مقایسه واقعی حقیقت را فراموش نکرد
    • پاسخ:

      یکی از توسعه یافته ترین، اگر نگوییم توسعه یافته ترین، کشورهای دنیا، ایالات متحده آمریکاست که در رأس شهرهای این کشور، ابَر شهرِ نیویورک قرار داد و این عکس نیز مربوط به میدان تایمز این شهر است.
      نیویورک شهری است که حتی برای اروپاییان هم قبله آمال است و در این مطلب که سمت و سوی توسعه غربی به سمت آپارتمان نشینی است کسی شک ندارد!!! من از این نظر شما تعجب کردم. 
      بله کسی منکر این نیست که بعضی نیز در خانه های ویلایی زندگی میکنند، حتی شاید در اروپا تعداد چنین خانه هایی فراوان هم باشد، اما مسئله چیز دیگری است ... مسئله اصلی عبارت است از الگوهای اقتصادی، شهرسازی، معماری و ... که سمت سوی تمام این الگوها، بر اساس متدهای توسعه، همین تصاویری است که مشاهده میکنید و این غیرقابل انکار است ... آیا شما رشد روز افزون آپارتمان نشینی را در سراسر دنیا انکار میکنید؟؟؟
  7. سلام دوست عزیز مقایسه دو تصویر در کنا هم نا صحیح است زیرا یکی یک چیز است دیگری چیز دیگر مثلا شما پارک فضای سبز آن ها را با فضای سبز ما مقایسه کنید و بعد این خیابان کجاست اصلا نوع عکس گرفتن خیابان آن ها به یک هدف دیگر است و الا مثلا در مرکز ایالت متحده ساختمان ها بلند است و با نظم هرچه از مرکز شهر دور میشیم میبینیم که مرتب ارتفاع خانه ها کمتر و کمتر میشود
    • پاسخ:

      سلام
      نتیجه توسعه به شکل غربی آن این است که بخش عمده ای از جمعیت شهری در محیط ها و ساختمانهایی که دارای رشد عمودی هستند متمرکز خواهند شد و البته بخش کوچکی از جمعیت نیز در خارج شهر و در ساختمانهای کم ارتفاع تر زندگی میکنند. اما نکته اینجاست که عمده جمعیت مجبورند در چنین محیطی -ساختمانهای مرتفع- زندگی کنند.
      این مسئله در امروزِ شهر تهران نیز کاملا محسوس است.
      حال سؤال اینجاست که زندگی در چنین محیطی(متأثر از توسعه غربی) بهتر است یا محیطی که با فرهنگ اسلامی هماهنگ است؟
      ضمنا این مقایسه صحیح است زیرا 
      • در هر دو عکس مکان های تجاری و بازار و محل کسب و کار نشان داده شده است
      • در هر دو عکس منزل مسکونی نیز نمایش داده شده است