طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

«خانه ما» در شبکه افق، یک برنامه با کیفیت برای تغییر در سبک زندگی + دانلود

 هویت طلبگی بصیرت اجتماعی فرهنگ اخبار مأموریت‌ها و بایسته‌های طلبه تبلیغ

//bayanbox.ir/view/6096626231387879272/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D9%81%D9%82.png

بسم الله الرحمن الرحیم

در این مطلب با معرفی یک برنامه تلوزیونی بسیار با کیفیت و با سلیقه در خدمت شما دوستان طلبگی تا اجتهاد هستیم. برنامه ای که به منظور تغییر در سبک زندگی ساخته میشود. برنامه ای که جای خالی آن و جای خالی بسیاری از برنامه هایی که با این کیفیت ساخته شوند، در تلوزیون جمهوری اسلامی کاملا خالی است.

همان طور که میدانیم و بارها شنیده ایم، بهترین راه انتقال پیامهای اخلاقی، فرهنگی و در یک کلمه، تغییر در سبک زندگی، به هیچ وجه پرداختن مستقیم به آنها نیست !!! و در یک کلمه میتوان گفت شاید گوش مردم از شنیدن نصیحت و حرف هایی که در بسیاری از موارد، کاملا تکراری، کلیشه ای و غیرتأثیرگذار است، پر باشد. بنابراین سؤال مهم ما به عنوان یک طلبه این است:

  • بهترین راه انتقال پیامهای فرهنگی، مذهبی، سیاسی و ... در دنیای امروز چیست؟

یکی از بهترین راه ها، استفاده از شیوه های هنری، مبتکرانه و سرگرم کننده میباشد. به عنوان نمونه در این مطلب به یکی از برنامه های بسیار خوب که در شبکه فخیمه افق تهیه و پخش میشود میپردازیم. برنامه زیبای خانه ما

هدف اصلی در این مسابقه، تغییر در سبک زندگی و نحوه خرج کردن شرکت کنندگان میباشد. شرکت کنندگان و بینندگان این مسابقه به عینه متوجه میشوند که چگونه میتوان در زندگی صرفه جویی و قناعت کرد.

در این مسابقه، مبلغ مشخصی در اختیار یک خانواده قرار می گیرد و آنها باید در زمانی که تعیین می شود، صرفا با استفاده از همان مبلغ، تمام هزینه های زندگی از قبیل خرید، مسافرت و مهمانی دادن را تامین کنند.

در پایان زمان معین شده، هر مقدار از مبلغ اولیه که باقی مانده باشد، مبنای تعیین جایزه هم خواهد بود به این ترتیب که ۱۰۰ برابر آن به عنوان جایزه مسابقه به خانواده شرکت کننده اهدا می شود.

مهدی مطهر تهیه کننده و حسام اسلامی و علی رمضانپور کارگردانان این مستند مسابقه هستند.

زمان برگزاری مسابقه برای هر خانواده یک ماه است البته بر اساس شیوه در نظر گرفته شده، در طول این مدت با ایجاد چالش هایی، شرکت کنندگان درگیر ماجراهایی می شوند و سه خانواده حاضر در مسابقه باید به درستی از آن عبور کنند، در آخر هم به برنده مسابقه ۱۰۰ برابر پس اندازش جایزه تعلق می گیرد.

این برنامه هر جمعه شب، ساعت 21:00 از شبکه افق خدمت شما دوستان تقدیم میشود. تکرار این برنامه هم برای پخش در ساعت های ۶,۳۰ و ۱۳.۳۰ روز شنبه هفته آینده در نظر گرفته شده است.

شما میتوانید با استفاده از لینک های زیر با این برنامه بیشتر آشنا شوید و اگر به آن علاقه داشتید، آن را دنبال کنید و به دوستان خود دیدن آن را توصیح کنید:

آنونس برنامه خانه ما در شبکه افق 1

آنونس برنامه خانه ما در شبکه افق 2

تیتراژ برنامه خانه ما در شبکه افق

قسمت های پخش شده این مسابقه را میتوانید از لینک زیر در قسمت مطالب مرتبط دریافت نمایید:

مستند مسابقه خانه ما

سایت این برنامه را هم میتوانید از لینک زیر مشاهده کنید و اگه مایل بودید در این مسابقه ثبت نام کنید ...

سایت مسابقه خانه ما

تصاویری از این مسابقه

 

تعداد بازدید: ۳۵۵۱