طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

دانلود مجموعه پوستر بصیرتی از بیانات ناب حضرت آیت الله ابوالقاسم خزعلی رحمه الله به مناسبت یوم الله نه دی

 بصیرت اجتماعی فتنه 88 پوسترهای با کیفیت

//bayanbox.ir/view/2859441043402383906/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%B5%DB%8C%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%B2%D8%B9%D9%84%DB%8C1.png

بسم الله الرحمن الرحیم

بیست و پنجم شهریورماه 95 نخستین سالگرد ارتحال عالم بزرگوار و مجاهد نستوه مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی یکی از استوانه های بصیرت سیاسی بود. حضرت آیت الله رجبی درباره ی ایشان می فرماید: بیش از هر چیز دارای یک شخصیت جامعی بود، به طوری که از نظر علمی در رشته‌های فقه و اصول، کلام، تفسیر و فلسفه سرآمد بود و بویژه در عرصه اخلاق و معنویت یک اُلگوی وارسته و ممتاز به شمار می‌رفت. درس تفسیر مرحوم آیت‌الله خزعلی حتی پیش از انقلاب یکی از دروس مهم و برجسته تفسیری در حوزه علمیه قم بود، به طوری که این محفل علمی خود به عاملی برای رشد علمی و تهذیبی طلاب تبدیل شد، هر چند که از آن تلاش ارزنده تنها یک جلد تفسیر سوره مبارکه حمد چاپ شد و به یادگار ماند. (حاصل عمر علمی آیت الله خزعلی اینجا)

یکی از برکات ماندگار ایشان تأسیس بنیاد بین‌المللی غدیر است که خود نشان دهنده عمق ارادت و عشق ویژه آن عالم فقید به امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) و مسأله امامت و ولایت می‌باشد. ایشان همچنین از نظر علم کلام یک شخصیت متکلم به معنای حقیقی به شمار می‌رفت که در حوزه درس اخلاق نیز جزو استادان مبرز و مورد توجه حوزه چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس از آن  بود. وی در عرصه مسایل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نیز همواره جزو شخصیت‌های بسیار پردغدغه و مجاهد بود، به طوری که از زمان آیت الله العظمی بروجردی این احساس تکلیف در امور دینی با ایشان همراه بود.

در ادامه پوسترهایی از جملات بصیرتی ایشان به مناسبت یوم الله نهم دی ماه تقدیم می گردد.

 

پوستر حضرت آیت الله خزعلی شماره یک : عادی نیست...

 

آقای خامنه‌ای خیلی عالی است. ما 20 سال پیش که ایشان را انتخاب کردیم، به ایشان ارادت داشتیم اما نه به این اندازه، به لطف خدا الان امور خیلی خوب اداره می‌شود، عزّتمان خیلی خوب حفظ می‌شود. الان حرفهایی که می‌زند و مواضعی که اتخاذ می‌کند، مثل این است که از جایی می‌گیرد؛ برای من عادی نیست، این تسلط ایشان الهی است. در برابر آمریکا، در برابر فتنه‌ها، این مدیریت هوشمندانه ایشان تمام نقشه‌های شوم را نقش بر آب کرد.  هرکسی بوی مخالفت با امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای را داشته باشند مردودِ مردودِ مردود است.

گفتگوی حضرت آیت الله خزعلی رحمه الله  با هفته نامه 9 دی شماره 30 مورخ 28 آبان 90 ص 12

پوستر حضرت آیت اله خزعلی شماره یک : عادی نیست

 

 پوستر حضرت آیت الله خزعلی شماره دو : دل پرخون داشته باشیم

آن موقعی که هیچ کس صحبت نمی‌کرد؛ برخی به من می‌گفتند چرا شما تنها صحبت می‌کنید،‌ چرا دیگران علیه این آقایان موضع نمی‌گیرند. بعد به فاصله مختصری وزیر اطلاعات آقای مصلحی آمد و در فیضیه گفت: آقای هاشمی با این فتنه‌گران همراه بوده، همه گفتند "هاشمی؛ بصیرت، بصیرت." گاهی رهبری به خاطر حفظ کردن مصلحت مردم مجبور است اقشاری را پیش خودش بنشاند ولی دلش از آنها پرخون است. ما هم باید مثل رهبرمان دل پرخون داشته باشیم. طوری باید عمل کنیم که در جامعه شکاف ایجاد نشود اما تمجید کردن از این افراد که خون به دل رهبر انقلاب می‌کنند، غلط است.

گفتگوی حضرت آیت الله خزعلی رحمه الله  با هفته نامه 9 دی شماره 30 مورخ 28 آبان 90 ص 12

 پوستر حضرت آیت اله خزعلی شماره دو : دل پرخون داشته باشیم

 

 پوستر حضرت آیت الله خزعلی شماره سه: رئیس جمهور نیستید. شاه هستید...

 

الان اگر احمدی نژاد  بخواهد با من ملاقات کند، دیگر ملاقات نمی‌دهم. در اسفند ماه سال گذشته (89) با آقای احمدی نژاد خلوت کرده بودیم،‌ گفتم رهبر از شما تعریف می‌کند ولی می‌گوید که گاهی هم به حرف من عمل نمی‌کند. گفتم آقای احمدی نژاد، اونجا شما رئیس جمهور نیستی اونجا شما شاه هستی! این را به او گفته‌ام. این مشایی و بقایی، احمدی نژاد را از آن مسیری که داشت، منحرف کردند. بقایی دشمن اهل علم است.

گفتگوی حضرت آیت الله خزعلی رحمه الله  با هفته نامه 9 دی شماره 30 مورخ 28 آبان 90 ص 12

 پوستر حضرت آیت اله خزعلی شماره سه: رئیس جمهور نیستید. شاه هستید.

 

 پوستر حضرت آیت الله خزعلی شماره چهار: هنوز او را نشناخته اید؟

 بعد از امام خمینی، بهترین فرد برای رهبری نصیب این مردم شد. ایشان خیلی دشمن داخلی و خارجی دارد اما الحمدالله سرپا ایستاده‌اند...آقای هاشمی همان مقدار رای که آورد برای ما محل بحث است اما خداوند رفع کرد. اگر آقای هاشمی بخواهد روی کار بیاید من بمیرم و زمان ایشان را نبینم… آقای هاشمی وضع‌شان روشن است. مگر شما هنوز او را نشناخته اید؟

از فیلم مصاحبه منتشر شده از حضرت آیت الله خزعلی  در آخرین روزهای عمر مبارکشان

 پوستر حضرت آیت اله خزعلی شماره چهار: هنوز او را نشناخته اید

 

 پوستر حضرت آیت الله خزعلی شماره پنج: پدرش گفته بود غرب زده است

در دوره اصلاحات، خاتمی قصد داشت به دیدار من بیاید اما من قبول نکردم و در سخنرانی که در یزد داشتم در این باره صحبت کردم. درباره او باید تاکید کنم که پدر او گفته بود که پسرش غرب‌زده است و برای اسلام مصیبت به وجود می‌آورد. یادتان باشد از هرکس که انگلیس و آمریکا تعریف کرد، پرهیز کنید...

حضرت آیت اله ابوالقاسم خزعلی رحمه الله در مصاحبه با خبرگزاری فارس 92/11/26

 پوستر حضرت آیت اله خزعلی شماره پنج: پدرش گفته بود غرب زده است

 

 پوستر حضرت آیت الله خزعلی شماره شش: لقب مطهری دوم به او دادم...

 چندین سال قبل من به آقای مصباح می‌گفتم که خاتمی خوب کار نمی‌کند. ایشان گفت: «خاتمی سیئه من سیئات هاشمی» یعنی خاتمی گناهی از گناهان هاشمیست. تعبیر درست همین است.  من ایشان را آدم چیز فهمی می‌دانم مثل آقای مطهری است و من از مدت‌ها قبل آقای مصباح را مطهری دوم لقب داده بودم چون ایشان‌هم شخصیتی بی‌پرواست. آن روز که کسی جرأت حرف زدن نداشت، ایشان گفت که خاتمی سیئه من سیئات هاشمی...

گفتگوی حضرت آیت الله خزعلی رحمه الله  با هفته نامه 9 دی شماره 30 مورخ 28 آبان 90 ص 12

 پوستر حضرت آیت اله خزعلی شماره شش: لقب مطهری دوم به او دادم...

 

 پوستر حضرت آیت الله خزعلی شماره هفت: دشمن سرسخت اینها بود...

من پنجاه سال در خدمت ایشان بودم ولی یک گناه از او ندیدم. عشق و علاقه ی ایشان به علی و آل علی و به رهبر عزیز و امام بزرگوارمان فوق العاده بود. دلش پر از غصه بود از کارهایی که برخی می کنند تا راه رهبری و راه امام را منحرف کنند، دشمن سرسخت اینها بود، نمی خواهم نام ببرم ولی یکی از آنها را پیش من نام می برد و چند بار گفت من هر شب این آقا را لعنت می کنم. بله همینطور است... مستحق لعنت هم هست، چون بد عمل کرده است و می کند.

از بیانات حضرت آیت الله احمد جنتی در خطبه های نمازجمعه تهران 24 مهر 94

 پوستر حضرت آیت اله خزعلی شماره هفت: دشمن سرسخت اینها بود

 

 


مطالب مرتبط:

  1. آخرین توصیه‌ آیت‌الله خزعلی در نفس‌های آخر
  2. 10 پوستر از تک جملات ناب حضرت آیت الله احمد جنتی، رئیس انقلابی و ضد نفوذ مجلس خبرگان رهبری
  3. 10 پوستر از نکته های ناب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به همراه نسخه های قابل بازآفرینی
  4. 10 پوستر از مطالب ناب حضرت آیت الله مصباح یزدی و یا مطالب بزرگان پیرامون ایشان
  5. دانلود مجموعه پوستر آیه نگاری با کیفیت بالا برای پس زمینه رایانه و گوشی همراه
  6. دانلود مجموعه پوسترهای زیبا از رابطه طلاب حوزه علمیه و فضای مجازی در بیان امام خامنه ای
تعداد بازدید: ۲۷۱۸