طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

دانلود مجموعه پوسترهای زیبا از رابطه طلاب حوزه علمیه و فضای مجازی در بیان امام خامنه ای

 تبلیغ پوسترهای با کیفیت

//bayanbox.ir/view/8955637106078016076/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C1.png

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا حضرت آقا در جمع برخی فعالان فرهنگی فرمودند:

فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است و منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است و آن ها هم دارند به ما ضربه می زنند. کارهایی صورت گرفته، اما کافی نیست. باید دشمن را از فضای مجازی بیرون برانید. (19 آبان 95)

 

مطلب به روزرسانی و 5 پوستر جدید اضافه شد

پوستر اوّل: باز هم بعضی دل نمى کنند...

به نظر من، با این نرم افزارهای رایانه ای، امروز باید در حوزه هاى علمیه، در یک سال به قدر صد سال گذشته پژوهش گسترش پیدا کند. واقعاً این طور است. بنده که نگاه مى کنم، مى بینم: یکبار ما یک روایت را خواستیم پیدا کنیم، آن قدر گشتیم. آخر هم پیدا نکردیم و از اصل کار منصرف شدیم. حالا همین طور، هرچه دلتان مى خواهد، جلو شما مى آید. مثل اینکه بگویند «فلان کس، هرچه بگویى، فوراً حاضر مى کند!».  لذا، پژوهشگران واقعاً عذر ندارند. امروز جوانان اهل پژوهش، اگر پژوهش نکنند عذر ندارند... غصّه این جاست که امروز هم که این مسائل هست، باز بعضى افراد از همان روشهاى قدیمى دل نمى کنند.

از بیانات در دیدار اعضاى مرکز تحقیقات رایانه ‏اى علوم اسلامى نور 2/ 10/ 72
 


پوستر اول امام خامنه ای و فضای مجازی

 

پوستر دوّم: رایانه هست... پژوهش دسته جمعی هست...

حوزه بایستى دستگاههاى پژوهش داشته باشد. اگر یک نفر بنشیند براى خودش پژوهش کند، البته چیز باارزشى است؛ اما کار این مجموعه‏ ى عظیم حوزه این نیست... اگر شما علما، در قم بنشینید و در این مجموعه ‏ى به این عظمت پژوهش کنید و تازه این پژوهش ها، مثلًا گوشه ای از آن پژوهشهای یک نفر که تنها نشسته و پژوهش کرده است، نشود، این چه قیمتى دارد؟ امروز در یک مجموعه علمى، کار پژوهش، ضابطه، قانون و روشهاى پیشرفته دارد؛ رایانه هست؛ پژوهش دسته جمعى هست؛ پژوهش در مسائلِ لازم هست؛ اما در حوزه، اول اینکه در امرى که لازم نیست، پژوهش می کنند؛ دوم اینکه دو نفر در امر واحدى پژوهش مى‏ کنند و تولید واحدى را به ‏وجود مى ‏آورند! در باب پژوهش، سازماندهى و نظم لازم است؛ این نظم در حوزه ‏ى علمیه وجود ندارد!
از بیانات امام خامنه ای در جمع علما و مدرّسان و فضلاى حوزه ‏ى علمیه ‏ى قم،

در خجسته سالروز میلاد حضرت مهدى (عجّل الله تعالى فرجه) 30/ 11/ 1370
 


پوستر دوم امام خامنه ای و فضای مجازی

 

پوستر سوم:  بعضی اصلا با رایانه آشنایی ندارند...

پایگاه‌هاى اینترنتىِ فراوانى وجود دارد که هدفشان این است که عفّت جوان را، حیاى جوان مسلمان را -چه پسر، چه دختر- از بین ببرند؛ پرده‌ى حیاى او را بِدرند؛ اصلاً همّتشان این است و براى این برنامه‌ریزى میکنند. ... این ابزارى مناسب با همان بلایى که در آن هست لازم دارد؛ داروى آن بیمارى همان چیزى است که در اختیار روحانیّون است، در اختیار اهل دین است، در اختیار دانایان مذهب است. ما باید خودمان را مجهّز کنیم؛ خیلى از ماها مجهّز نیستیم، خیلى از ماها نمیدانیم، نه از جنبه‌هاى نرم‌افزارى، نه از جنبه‌هاى سخت‌افزارى. بعضى‌ها با این روشهاى جدید اصلاً آشنایى ندارند، با رایانه و مانند آن اصلاً آشنا نیستند، معنایش را نمیدانند، اهمّیّت این کار را درک نمیکنند. مى‌بینیم ما ....  این یک عرصه‌اى است که داراى منافع بى‌شمار و داراى مضرّات بى‌شمار است؛ عرصه‌ى فضاى مجازى این‌جورى است؛ میتوان از آن حدّاکثر منافع را [کسب کرد]؛ همان کارى که آن دشمن میکند، شما [هم] میتوانید بکنید در جهت عکس؛ [یعنى‌] مفاهیم اسلامى و معارف اسلامى را پخش کنید بدون هیچ مانع و رادعى؛

بیانات در اوّلین جلسه‌ درس خارج فقه در سال تحصیلى جدید 1395/06/160
 


پوستر سوم امام خامنه ای و فضای مجازی

 

پوستر چهارم :  به این کارها باید وارد بشوند....

 بعضى‌ها از این مردمان مؤمن، جوانهاى مؤمن از معمّم و غیر معمّم، روحانى و غیر روحانى -بعضى غیر روحانیّون در این زمینه [فعالیت فرهنگی در فضای مجازی] فعّال‌تر هم هستند- کارهاى بسیار خوبى را انجام میدهند؛ ناگهان در سطح دنیا یک مطلبى را، یک مفهومى را، یک فکر درستى را منتشر میکنند، طرف مقابل میماند. بعضى [روحانیون] از این جهت نقص دارند که با این کار، با این فن آشنا نیستند؛ بعضى هم مشکلات نرم‌افزارى دارند، جواب شبهات را نمیدانند، ... اینها را باید بشناسیم، اینها را باید بدانیم؛ اینها کارهاى حوزه‌هاى علمیّه است و حوزه‌هاى علمیّه به این کارها باید وارد بشوند. معناى این، آن نیست که ما فقاهت را کنار بگذاریم؛ نه، این عین فقه است. فقه فقط احکام عملى نیست؛ «فقه الله الاکبر» معارف اسلامى است...

بیانات در اوّلین جلسه‌ درس خارج فقه در سال تحصیلى جدید 1395/06/160
 


پوستر چهارم امام خامنه ای و فضای مجازی

 

پوستر پنجم : مبادا این فرصت ضایع شود...

ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟

بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 1391/07/19

 

پوستر پنجم امام خامنه ای و فضای مجازی

 

پوستر ششم:حداکثر استفاده را بکنیم...

ما باید از این فضای مجازی حداکثر استفاده را بکنیم. البته دشمن هم دارد حداکثر استفاده را می کند... این ابزارهای جدید فکرهای جدید بوجود می آورد. انگیزه های جدید به وجود می آورد. به این باید توجه داشت. سعی کنید به روز باشید..

از بیانات در دیدار فعالان فرهنگی خارج از کشور  به نقل از نشریه خط حزب الله شماره 46 هفته اول شهریور 95

 

امام خامنه ای و فضای مجازی 6

 

پوستر هفتم : حوزه ی فضای مجازی به اندازه‌ی انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

حوزه ی فضای مجازی به اندازه‌ی انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

از بیانات امام خامنه ای به نقل حجت‌الاسلام ‌و المسلمین دکتر حمید شهریاری، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و عضو شورای عالی فضای مجازی  در گفتگو با سایت خامنه ای دات آی آر 1390/12/26

 

 

 

امام خامنه ای و فضای مجازی 7

 

پوستر هشتم: باید دشمن را بیرون برانید...

فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است و منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است و آن ها هم دارند به ما ضربه می زنند. کارهایی صورت گرفته، اما کافی نیست. باید دشمن را از فضای مجازی بیرون برانید.

از بیانات امام خامنه ای حفظه اله در دیدار جمعی از  فعالان فرهنگی جبهه انقلاب 95/08/19

 

امام خامنه ای و فضای مجازی 8

 

پوستر نهم:خودم به عهده می گرفتم...

حضرت امام خامنه ای حفظه الله: اگر می‌توانستم خودم مسئولیت شورای عالی فضای مجازی را به عهده می‌گرفتم.

 نقل شده توسط حضرت آیت‌الله احمد جنتی حفظه الله در خطبه های نماز جمعه تهران 90/12/19

 

امام خامنه ای و فضای مجازی 9

 

پوستر دهم:کمک شایانی خواهد کرد...

قرار دادن اسناد متقن و جهت‌دهنده در فضای مجازی، به بسیاری از محققان و نویسندگان کمک شایانی خواهد کرد.

از بیانات امام خامنه ای حفظه الله در دیدار مسؤولان و محققان مرکز اسناد انقلاب اسلامی 1390/01/31

 

امام خامنه ای و فضای مجازی 10

 

همچنین کتاب "فضای مجازی از نگاه رهبر معظم انقلاب" از سوی پایگاه تبیینی - تحلیلی و جریان شناسی دیدبان  با هدف تبیین منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی منتشر شد. این کتاب علاوه بر تحلیل فضای مجازی در دنیای امروز، بیانات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه فضای مجازی و جنگ نرم و راهکارهای معظم له برای مبارزه در جبهه مجازی را نیز شامل می شود که به نفکیک موضوعی دسته بندی شده است.

دانلود این کتاب از طریق لینک ؛

دانلود کتاب فضای مجازی از نگاه امام خامنه ای

حجم: 1.04 مگابایت

کتاب «فضای مجازی از نگاه رهبر انقلاب»

 

 


مطالب مرتبط:

  1. 10 پوستر از تک جملات ناب حضرت آیت الله احمد جنتی، رئیس انقلابی و ضد نفوذ مجلس خبرگان رهبری
  2. 10 پوستر از نکته های ناب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به همراه نسخه های قابل بازآفرینی
  3. 10 پوستر از مطالب ناب حضرت آیت الله مصباح یزدی و یا مطالب بزرگان پیرامون ایشان
  4. دانلود مجموعه پوستر آیه نگاری با کیفیت بالا برای پس زمینه رایانه و گوشی همراه
  5.  الزامات و بایسته های فعالیت در فضای مجازی از منظر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله
تعداد بازدید: ۵۳۵۶