طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

سلسله جلسات استاد بغدادی: مسیرهای مطلوب تحصیل و تبلیغ از نگاه امام خامنه ای (با تشریح وظایف طلاب سطح یک و دو)

 هویت طلبگی تحول در نظام حوزه روش تحصیل حوزوی تحصیل

//bayanbox.ir/view/2828159187562445332/%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B7%D9%84%D9%88%D8%A8-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C.png

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از آسیب هایی که یک طلبه در بدو ورود خود به حوزه با آن مواجه می شود، برخورد با سبک‌های مختلف برای تحصیلش است. در این زمینه اساتید بزرگواری هستند که طرح ها و نظریات مختلف را مطرح کرده اند. طرح هایی که بعضا با هم چه در کلیات و چه در جزئیات تفاوت های چشمگیری دارند. همین تفاوت‌های چشم‌گیر، می‌تواند باعث تشویش ذهنی طلاب شود تا جایی که نتوانند به خوبی مسیر تحصیلی خود را طی کنند و چه بسا سالیانی با این مشکل مواجه باشند.

خب از آنجا که یکی از نظریه پردازان ویژه در باب مسائل حوزه رهبر معظم انقلاب است و خیلی از طلاب هم در بدو ورود به حوزه این هدف را دنبال می‌کنند که بتوانند به گونه ای تحصیل کنند که در نهایت بتوانند خدمتی به نظام انقلاب اسلامی کرده و در راستای اهداف اسلام عزیز حرکت کنند، لذا برای این دسته از طلاب نظرات ایشان برای نحوه و چگونگی تحصیل خصوصا تحصیل مقدمات جایگاه ویژه ای دارد. 
از این جهت این جلسات به دنبال ارائه روش تحصیل از نگاه امام خامنه ای خصوصا با این رویکرد است. به تعبیر دیگر اگر بخواهیم بگوییم الان شخص امام خامنه ای  می خواستند به یک طلبه مقدمات خوان بگویند این گونه درست بخوان چه می گفتند؟
این بحث برای این شروع شد که بخشی از بیانات حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه ای دام ظله بین حوزویان مغفول مانده بود لذا تصمیم استاد معظم جناب حجت الاسلام حسین بغدادی بر این بوده است که با عنایت به همه منابع موجود این بحث را تبیین کنند. 
متاسفانه دیده می شود گاهی بزرگوارانی عبارت‌هایی از کلام امام خامنه ای را به صورت گزینشی انتخاب کرده و مطرح می کنند و نتیجه ای که از آن بیرون می آید این است که زیاد هم لازم نیست درس‌های حوزه را عمیق خواند و این دروس کاربردی نیستند و ...
لذا استاد معظم در این مباحث سعی کرده اند از تمام منابع منتشر شده و منتشر نشده در تبیین این بحث استفاده کنند.
این جلسات توسط استاد حسین بغدادی از اساتید مدرسه علمیه معصومیه قم ارائه می شود. همچنین  شایان ذکر است که این جلسات ذیل «نهاد تربیت و تحصیل اجتهادی» مدرسه معصومیه قم برگزار می شود. 
این جلسات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت که شما میتوانید گزارش های صوتی و متنی آن را از سایت طلبگی تا اجتهاد و صفحه گروه طلبگی توحید دریافت نمایید.

 



 

تحصیل حوزوی بغدادی

 

روش تحصیل مطلوب

از نگاه امام خامنه ای

جلسه 1
جلسه 2
جلسه 3
جلسه 4
جلسه 5
جلسه 6

تبلیغ مطلوب

از نگاه امام خامنه ای

جلسه 7
جلسه 8

مسیرهای مطلوب طلبگی

از نگاه امام خامنه ای

جلسه 9
جلسه 10

 

 

مطالب مرتبط:

  1. روش تحصیل عمیق حوزوی (استاد حسین بغدادی)+ نمودار

نظرات (۱۳)

  1. سلام
    از جلسه ی ۱۱ به بعد رو بنده چطور میتونم پیدا کنم؟! خیلی واسم مهمن...
    حداقل بی زحمت شماره ی استاد رو واسم بفرستید یا ایمیلی یا خلاصه یه سر نخی چیزی...
    پیشاپیش ممنون.
    التماس دعا.
    • پاسخ:

      علیکم السلام
      در ستون کناری سایت بخش نویسندگان ستاد بغدادی رو کلیک بفرمایید در مطالب دیگری این صوتها منتشر شده اند...
      التماس دعا
    • پاسخ:

      سلام برادر
      ظاهرا هنوز ضبط نشده...
      استاد برای انتشار به ما تحویل ندادند.
      موفق باشید
  2. سلام علیکم
    خسته نباشید
    ضمن تشکر استاد بغدادی فرمودند سه فایل در ادامه این مباحث به نام روش عملیاتی این نوع تحصیل دارند. ممکنه اونا رو هم بگذارید؟
    • پاسخ:

      سلام برادر
      احتمالا منظورشون سلسله جلسات روش تحصیل عمیق طلبگی پایه های یک تا سه هست که به زودی منتشر میشه..

  3. سلام
    آقای بغدادی در جلسه ی چهارم فرمودند :
    چند سال در مورد مباحث بصیرتی بصورت مفصل سخنرانی نموده اند، لطفا فایل های این سخنرانی ها را در صورت امکان در سایت قرار دهید!
  4. سلام
    لطفا فایل هایی که استاد بغدادی در مورد تمدن نوین اسلامی و مسائل پیرامون آن که در صوت ها فرمودند سال پیش بصورت مفصل بحث نموده اند را قابل دسترس برای عموم قرار دهید.
    با تشکر
  5. سلام
    خسته نباشید ...
    آقای بغدادی در ابتدای سخنرانی شون در فایل اول در مورد جزوه ای که برگزیده ی سخنان چندین ساله ی حضرت آقا در مورد حوزه بوده صحبت می کنند، لطفا فایل این جزوه رو در صورت امکان در سایت قرار دهید!!!
  6. حسین حسینی

    خیلی عالیه عالیه عالیه ، خدا خیرتون بده، توروخدا اینارو به دست همه طلاب برسونین،مطمئنم حتی خیلی از مسئولین مدارس کشورهم اینها رو نمیدونن، اگه خواستین من حاضرم به طور خلاصه اینها رو به متن تبدیل کنم بهم خبر بدین، به طور خصوصی شمارم رو میفرستم براتون.
    • پاسخ:

      سلام برادر....
      این جلسات توسط شاگردان استاد در حال آماده سازی جهت انتشار به صورت کتاب هسند.از پیشنهاد جهادیتون کمال تشکر رو داریم. کثر الله امثالکم...
      التماس دعا
  7. سلام.... لطفا راه تهیه کتاب 14 جلدی که استاد در صوت ها بیان میکنند بگویید..... ممنون
  8. سلام
    ببخشید خواهش میکنم ادامه جلسات رو بارگذاری کنید
    ضمنا سایر دروس استاد از قبیل منطق 1 و سایر دروس مقدماتی که تدریس کرده اند را منتشر کنید