طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

دانلود مقاله نقد ادبی تفسیر به رای آقای روحانی از یکی از خطبه های کتاب شریف نهج البلاغه

 یادداشت‌ و مقاله

//bayanbox.ir/view/4664361311067621956/%D9%84%D9%85%D9%86-%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%85%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DA%A9%D9%85.png

بسم الله الرحمن الرحیم

چندی پیش آقای حسن روحانی رئیس جمهور محترم کشور، در ضیافت افطار جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه تحلیلی از یکی از خطبه های کتاب شریف نهج البلاغه ارائه فرمودند که اشکالات متعددی بر آن وارد است. با توجه به اهمیت بحث، حوزویون متعددی به این تفسیر ایشان نقد وارد فرمودند.

واکنش های حوزوی به این برداشت تحریف آلود:

آیت الله مکارم شیرازی (اینجا)

استاد رجبی دوانی (اینجا)

استاد جواد جوادی (اینجا)

در ادامه نقد یکی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه به این تفسیر نیز خدمت شما مخاطبان عزیز سایت ارائه می گردد. اگر دیگر طلاب عزیز مدرسه نیز بر این مطلب نقد نوشته اند نیز بفرمایند تا در کنار این نقد منتشر شود.

نقد تحلیل آقای روحانی از لمن ولیتموه امرکم
حجم: 699 کیلوبایت
 

 


مطالب مرتبط:

جریان شناسی سیاسی روحانیون حوزه ی علمیه قم

روحانی: اگر یک جناح هست و یک جناح نیست، به انتخابات نیازی نداریم!

اندیشکده واشنگتن: کاهش تحریم‌ها، برخلاف وعده‌های روحانی، تأثیر چندانی در اقتصاد ایران ندارد!

نقد صریح رهبری بر صحبت‌های حسن روحانی پیرامون مذاکره با آمریکا + دانلود کلیپ

 

 

 

برچسب ها روحانی
تعداد بازدید: ۱۷۱۰