طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

دانلود جزوه: شیوه نامه همدلی و همزبانی در گروه های سروشی و تلگرامی خانوادگی در فضای مجازی

 مأموریت‌ها و بایسته‌های طلبه تبلیغ

//bayanbox.ir/view/2726912398513883841/%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C.png

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از بسترهای جدیدی که این روزها جای بخشی از شب نشینی ها و گعده های خانوادگی را گرفته است گروه های مجازی خانوادگی است. این گروه های تلگرامی و سروشی امروزه تقریبا در بسیاری از خانواده های ایرانی مرسوم شده است و لازم است حوزه ی علمیه و طلاب در این فضاها نیز حضور یابند و با هدایت و راهبری مردم از مشکلات و گناهان احتمالی در این فضاها جلوگیری نمایند. البته به تعبیر برادر سهیل اسعد :

نمی توان به عنوان بدیل فضای حقیقی به فضای مجازی نگاه کرد به عبارت دیگر نمی توان گفت یا حضور فیزیکی یا حضور مجازی، بلکه حضور مجازی مبلغ باید در کنار حضور فیزیکی باشد و از فضای مجازی به عنوان تقویت کننده حالت های فیزیکی استفاده شود و به طور کلی فضای مجازی و فیزیکی باید در کنار یکدیگر حرکت کنند. (اینجا)

جزوه ای که در ادامه تقدیم می شود آغازی است بر انجام این وظیفه که ان شاء الله توسط اساتید و متخصصین مورد تکمیل و یا نوسازی و بهسازی و بازآفرینی قرار گیرد.

کلمات کلیدی:

سروش، تلگرام، شبکه های اجتماعی، گروه های مجازی خانوادگی، گروه مجازی خویشاوندی، گروه تلگرامی خانوادگی، گروه سروشی خانوادگی

 

شیوه نامه همدلی و همزبانی در گروه های مجازی

نسخه  word برای تصحیح و تکمیل
نسخه  PDF برای مطالعه


مطالب مرتبط:

  1. معرفی کانالهای تلگرام حوزوی، کانال علما و مدارس و ...
  2. مرجع کانال های حوزوی در آپارات، کانال علما، مدارس و موسسات حوزوی و ...
  3. معرفی سایتهای شخصیت ها و نهادهای حوزوی، آیات عظام، حجج اسلام، مدارس علمیه، موسسات و ...
  4. معرفی کانالهای حوزوی پیام رسان ایرانی سروش : کانال مراجع، روحانیون، مدارس، موسسات و ...
  5. معرفی نشریات حوزوی گفتمان  انقلاب برای طلاب و اساتید انقلابی حوزه/پرونده ویژه 2030 در رسائل
  6. دانلود جزوه: شیوه نامه همدلی و همزبانی در گروه های سروشی و تلگرامی خانوادگی در فضای مجازی
برچسب ها تلگرام
تعداد بازدید: ۲۶۵۴