طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۱

فقه حکومتی، الزامات تحصیلی + صوت سخنرانی حجت الاسلام مهدی صرامی

 هویت طلبگی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بصیرت اجتماعی مدرسه معصومیه(س) اخبار مدرسه روش تحصیل حوزوی تحصیل

//bayanbox.ir/view/6061329303469035370/%D9%81%D9%82%D9%87-%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%B2%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C.png

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی درخواست جمعی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) از حضرت آیت الله اراکی مبنی بر معرفی فقه حکومتی، جایگاه و الزامات آن، ایشان جهت تبیین بحث، حجج اسلام مادرشاهی،صادقی و صرامی را معرفی نمودند.

در اولین نشست حجت الاسلام مهدی صرامی، مسئول مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی تحت اشراف آیت الله اراکی به نمایندگی از ایشان در مدرسه معصومیه حضور پیدا کرده و به ارائه مباحث درخواست شده پرداختند، که با استقبال طلاب مدرسه همراه شد.

حجت الاسلام صرامی پس از تبیین تعریف فقه حکومتی از نگاه رهبر معظم انقلاب و بیان ضرورت آن، در سه محور به ایراد سخن پرداخت.

وی در محور اول، تعاریف مختلف از فقه حکومتی در فضای حوزه علمیه را مورد بررسی قرار داده و به تشریح فقه حکومتی از نگاه آیت الله اراکی پرداخت.

مسئول مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی در محور دوم بحث، ضمن آسیب‌شناسی مسیرهای متعدد علمی ورود به فقه حکومتی، دوازده گام اصلی رابه عنوان الزامات رسیدن به این موضوع عنوان کرد.

حجت الاسلام صرامی، در محور آخر بحث، به طور خاص نقشه‌ای از مسیر تحصیلی طلاب مقدمات را با نگاهی ویژه به طلاب مدرسه معصومیه ترسیم نمود.

در پایان، حجت الاسلام صرامی به پرسش‌های مطرح شده طلاب، پاسخ داده و اظهار امیدواری کرد که این مباحث در جلسات بعد بطور کامل ارائه گردد.

با درخواست طلاب، محورهای دیگر مباحث در سلسله نشست‌های بعدی بصورت جزیی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

دانلود صوت کامل جلسه

 

متن نامه درخواست طلاب مدرسه علمیه معصومیه از حضرت آیت الله اراکی

مبنی بر برگزاری جلساتی با موضوع فقه حکومتی و پاسخ ایشان

گزارش تصویری جلسه

 


مطالب مرتبط

  1. سلسله جلسات الگوی پیشرفت اسلامی در مدرسه علمیه معصومیه، جلسه اول، حجت الاسلام صرامی
  2. سلسله جلسات الگوی پیشرفت اسلامی در مدرسه معصومیه، جلسه دوم، حجت الاسلام کشوری
  3. سرفصل‌های دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی منتشر شد!
  4. پیوست الگوی پیشرفت اسلامی برای برنامه ششم چگونه تدوین شد؟/گزارشی از مفاهیم موثر بر تدوین پیوست الگوی پیشرفت برای برنامه ششم کشور
  5. توسعه غربی یا پیشرفت اسلامی؟ نظر شما چیست؟! + پوستر

نظرات (۱)

  1. باسلام خدا ایشون رو حفظ کنه استاد من بودند واقعا خیلی خیلی انسان وارسته وعالمی هستند