طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۱

جریان حوزوی دنبال کننده ی بحث حجاب اجباری چه کسانی هستند؟

 بصیرت اجتماعی فرهنگ

//bayanbox.ir/view/8877154207785408479/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C.png

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا حضرت آقا نسبت به حوزویونی که بحث حجاب اجباری را مطرح می کنند حساست نشان دادند. ما طلبه ها باید مراقب باشیم و بدانیم این افراد و احیانا نهادها چه کسانی هستند؟

حضرت آقا اخیرا در دیدار مداحان فرمودند :

من میخواهم مسئله‌ی حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانه‌ها- به کار میگیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ی حسّاس، [یعنی] نقطه‌ی هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] میکشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. این‌همه خرج، این‌همه زحمت، این‌همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش میکنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند؛ بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمیدانم، نمیتوانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ی همه‌ی آن تلاش، خلاصه میشود در این نتیجه‌ی کوچکِ حقیر. خب، تا اینجا مسئله‌ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست.

 

اما این گروه معمم که ان شاء الله نادانسته در این پازل دشمن گرفتار آمده اند چه کسانی هستند؟ باید ما هم به عنوان سربازان امام خامنه ای حفظه الله مثل ایشان روی این مسئله حساس باشیم.

 

متاسفانه برخی نهادهای حوزوی هم این مسئله را دنبال می کنند که از حد نادانستگی یک شخص حوزوی فراتر است.

نهادهای دنبال کننده و طرح کننده بحث: مجله الکترونیکی اجتهاد

اشخاص مطرح کننده بحث :اینجا و  اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا

افرادی که در مقابل طرح موضوع حجاب اجباری هوشمندانه موضع گرفته اند: اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا

نظرات (۱)

  1. متاسفانه برخی نهادهای حوزوی هم این مسئله را دنبال می کنند که از حد نادانستگی یک شخص حوزوی فراتر است.

    نهادهای دنبال کننده و طرح کننده بحث: مجله الکترونیکی اجتهاد
    __________________________________________

    به این سایت سر زدم نظر های مختلف رو آورده بود و از نظر فقهی بحث می کرد و با اینکه یکی از معضلات جامعه و جزو مسائل روز همین حجابه
    جای بحث فقهی خوبی داره

    شما هم امی توانید بر نظرات مخالف ،نقدی بنویسید
    مثلا اگه فقهی ی مساله رو نفی کرده شما هم فقهی جوابش رو بدید

    نه اینکه اونا رو گمراه و ببخوانید و متهم نادانستگی بکنید !!!
    • پاسخ:

      کسانی که اهل فهم جهت دهی مصاحبه گر و رسانه ها هستند خوب متوجه می شوند که جهت دهی این رسانه ها چیست ...