طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

کلیپ صوتی فراخوان علامه جوادی آملی برای دعوت از نوجوانان و جوانان خوش استعداد جهت حضور در حوزه + ثبت نام ورودی حوزه سال 98

 بصیرت اجتماعی

//bayanbox.ir/view/4388798005722496021/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%BE-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87.png

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها ایام ثبت نام برای حضور در میان سربازان تفقهی - انذاری حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در حوزه های علمیه ی کشور است(اینجا). به همین مناسب کلیپ صوتی زیر که بخشی از سخنان شنیدنی آیت الله العظمی جوادی آملی درباره طلبه شدن در حوزه علمیه و برکات این طلبگی و تشویق پدر و مادرها به این امر خطیر است تقدیم می شود. ان شاء الله بشنوید و در بازنشر کوشا باشید.

یکی از اساتید عزیز مدرسه علمیه ی معصومیه می فرمودند : مردم از ما می پرسند چرا حوزه های علمیه نظریات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را بعد از 40 سال از گذشت انقلاب هنوز تولید نکرده اند؟

ایشان می فرمودند : من اینطور جواب می دهم که چون مردم جوانان با استعدادشان را به دانشگاه می فرستند و نه تنها آنها را به حضور در حوزه تشویق نمی کنند بلکه در بسیاری موارد نهی هم می کنند. وقتی استعدادهای ورودی حوزه کیفیتش کم شود انتظار خروجی با کیفیت علمی پژوهشی انتظار به جایی نیست.

با ذکر صلوات و دعا برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و پایداری امام خمینی در مسیر اسلام ناب محمدی از لینک زیر دانلود بفرمایید.

دانلود کلیپ صوتی صحبت های آیت الله جوادی آملی درباره طلبه شدن

 

راستی این دو  کلیپ زیبا کاری را هم از سخنان حجت الاسلام دانشمند درباره طلبه شدن اینجا و اینجا بشنوید.

تعداد بازدید: ۳۱۵۳