طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

کارگاه انس با قرآن و حدیث، استاد روح الله راسل + دانلود صوت، جزوه، پاورپوینت

 هویت طلبگی محصولات اندیشه دینی و نظام بنیادین طلبه پاورپوینت جزوه

//bayanbox.ir/view/550701569967254077/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به شما دوستان خوب طلبگی تا اجتهادی، امروز مطالب بسیار مفیدی که توسط استاد روح الله راسل در کارگاه انس با قرآن و حدیث ارائه شده است را خدمت شما دوستان تقدیم میکنیم


هر مسلمانی به دنبال راه صحیح زیستن و شناخت رابطه شایسته با خود، خلق و خالق است و بی شک تنها منبعی که توان معرفی چنین راهی را دارد همانا قرآن کریم و کلمات نورانی ائمه معصومین علیهم السلام است.
با آنکه این مسأله برای یک مسلمان شیعه کاملاً روشن است امّا گاه در اثر نداشتن برنامه صحیح و عدم مراعات تقدّم و تأخّر در مطالعه قرآن و حدیث به هدف مطلوب نائل نمی شود.
لذا این طرح به دنبال معرفی هفت قدم برای انس، مطالعه و شناخت معارف قرآن و حدیث است و در هر قدم روش مناسب طی کردن آن و زمان لازم را ذکر می کند.
برای انجام این طرح کافی است روزانه فقط نیم ساعت به قرآن و حدیث اختصاص دهیم تا بعد از کمتر از سه سال، انس مطلوبی با قرآن و حدیث یافته و معارف این دو گوهر را شناخته و به لطف پروردگار در زندگی خود به کار بریم و فضای فکر و عمل و زندگی خود را با عطر و نورِ ثقلین، معطر و نورافشان کنیم.

 

دانلود صوت کامل جلسه

 

دانلود بسته محصولات ارائه شده در کارگاه

(پاورپوینت و جزوه انس با قرآن و حدیث)

 


مطالب مرتبط:

  1. انس با قرآن و حدیث در هفت قدم، دانلود رایگان کتاب هفت آسمان
  2. برنامه مطالعاتی «حدیث‌خوانی روشمند» / هفت وادی، چهل منزل / استاد سید محمد کاظم طباطبایی
  3. مبانی کلی تفسیر قرآن به قرآن و جایگاه حدیث در فهم قرآن / آیت الله جوادی آملی
  4. حدیث عنوان بصری، دستور العمل اخلاقی امام صادق علیه السلام
  5. لمعه خوانی حدیث محور ـ مرحله اول: آشنایی بصری با حدیث و آگاهی از لسان روایت
  6. دانلود قرآن کریم با فونت عثمان طه در محیط واژه پرداز ورد office word
  7. مشکلات نگارشی قرآن کریم و تأثیرات آن در «قرائت»، «تجزیه و اعراب» و «تفسیر» قرآن
  8. دریافت و دانلود بهترین نسخه های pdf قرآن کریم - نهج البلاغه - صحیفه سجادیه
  9. درس اخلاق امام خامنه‌ای(دام ظله)/ قسمت دوم: اهمیت و آداب تلاوت قرآن، نکات طلبگی + متن و دانلود فیلم
تعداد بازدید: ۳۱۱۴