طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

تعطیلات نوروز را چطور بگذرانیم؟ (معرفی چند کتاب خوب برای مطالعه در ایام نوروز)

 علمی یادداشت‌ و مقاله

//bayanbox.ir/view/6597274927590169446/%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2.jpg

از قدیم همیشه برام سوال بود که تو ایام نوروز چه کارهایی بکنم بهتر؟! همه اش که نمیشه تفریح کرد. در کنار همه دور هم بودن ها و خوشی های ایام نوروز، جای یک چیز همیشه خالیه. آره! خودش، کتاب!

چه خوب بود به جای اینکه ساعت ها از بهترین لحظات عمرمون پای تلویزیون بگذاریم، کمی هم با کتاب انس می داشتیم. همون یار مهربان که همیشه همراه و مونس ماست!

لذا تصمیم گرفتم در این ایام تعطیلات سال جدید که مدتش کم هم نیست در کنار خوردن شیرنی و آجیل های خوشمزه یکی دو تا کتاب خوشمزه هم معرفی کنم تا با همدیگه مطالعه کنیم و به همدیگه هدیه بدیم.  

 

1.شهید حججی و دو آرزو (کودک و نوجوان) - اثر حجت اسلام حمید جیحانی

شعری روان با محتوای قوی به همراه تصاویری از شهید حججی و خانواده محترمش همچنین عکس‌هایی از چهار شهید شاخص مدافع حرم مانند فرمانده شهید حججی که دقایق قبل از اسارت او به شهادت رسید، تصویر مقام معظم رهبری، سردار قاسم سلیمانی و از همه جالب‌تر تصاویر کودکان این پنج شهید مدافع حرم که همه خردسال و نونهال هستند از زیبایی‌ها و امتیازات کتاب «شهید حججی و دو آرزو» است  که خود ابهام  و معمای موجود در عنوان کتاب نیز به جذابیت کتاب افزوده است .

حجت الاسلام حمید جیحانی از شاعران و نویسندگان انقلابی است که قریب به 20 کتاب خاص در موضوعات مختلف از جمله «اقتصاد مقاومتی» و «حمایت از کالای ایرانی» نوشته است می‌گوید: تمام سعی خود را داشته تا کتابی در خور شان و احترام به این شهید جوان مدافع حرم منتشر کند. انتشارات «باران عشق»  چاپ و نشر این کتاب را به عهده دارد، انتشاراتی که عمدتا رسالتش حفظ آرمان‌های نظام دین و سلیقه اش ارائه  کارهای خاص شادی آفرین برای گروه سنی کودک ونوجوان است.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب فانتزی و جذاب مذهبی با تلفن 09904708690 تماس حاصل کنند و یا به آدرس زیر مراجعه داشته باشند.

WWW.hamidjeyhani.ir

کانال در رسانه ایتاnashrebaran@

قم زنبیل آباد- بلوار فردوسی- کوچه  امام سجاد شمالی- فرعی  2- پلاک40

 

2. دعبل و زلفا (جوانان) - اثر حجت الاسلام مظفر سالاری

«دعبل و زلفا» عنوان رمانی است که «به‎نشر» در دهه کرامت و همزمان با ایام میلاد امام رضا(ع) با همکاری مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار کرده است.

نویسنده کتاب یکی از موفق ترین افراد در زمینه کتاب های جوانان  و نوجوانان می باشد.

مولف هدف خود از نوشتن کتاب را این طور بیان کرده است: «رمان برای عامه مردم نگاشته شده اما بیشتر از همه جذب جوانان برای من مهم بود، هدف من از نگارش این رمان آشنا شدن آنها با روزگار پرمشقت امامان و شخصیت دعبل است، در پس زمینه داستان عشق دعبل و زلفا، مسائل دوران امام هفتم و هشتم شیعیان بیان شده است.»

این اثر روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) و همسر سازش‌ناپذیرش زلفاست؛ در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) به صورت داستانی کنکاش شده است.؛ عشق میان او و زلفا بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که تلاش دارد بر اساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد. 

این رمان با شرح آشنایی دعبل و زلفا آغاز می‌شود و با شرح ماجرای شفا گرفتن زلفا با آستین پیراهن امام رضا(علیه السلام) که ایشان آن را به دعبل هدیه کرده بودند، پایان می‌گیرد.

«به‌نشر» این کتاب 332 صفحه‎ای را در قطع رقعی با شمارگان 2000 نسخه منتشر کرده و به قیمت 300 هزار ریال در دسترس عموم مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است و تا کنون به چاپ چهلم رسیده است.

 

3. سربلند (مستند داستانی شهید محسن حججی) - محمد علی جعفری

کتاب سربلند زندگی داستانی شهید حججی به قلم نویسنده کتاب عمار حلب ، محمد علی جعفری می باشد. این اثر مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا می کند ، ابعادی از زاویه دید خانواده ، دوستان و همرزمان شهید .این کتاب حاوی اسناد ،تصاویر و دلنوشته های شهید حججی نیز می باشد.

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید به آدرس زیر بروید:

rabi.ir

همچنین نرم افزاری با همین نام در سایت بازار به آدرس زیر موجود است که حاوی اطلاعاتی از زندگی این شهید عزیز می باشد.

https://cafebazaar.ir/app/hojaji.rastakehonar.ir

 

4. عارف 12 ساله (خاطرات نوجوان شهید رضا پناهی از زبان مادر)

کتاب «عارف ۱۲ ساله» روایتی از مادرانه‌های مادر شهیدی است که برای شهادت فرزندش دعا کرد تا او به آرزویش برسد. این کتاب به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir با ۲۰ درصد تخفیف تهیه و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

 

در پایان سال جدید را به همه شما خوبان و همراهان طلبگی تا اجتهاد تبریک عرض میکنم. انشالله که ایام تان هر روز بهتر و پربارتر از دیروز باشد. یا علی


تعداد بازدید: ۱۷۵۳