طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۷

شرح رضی بر کافیه + دانلود کتاب

 کتابخانه دانلود کتاب

//bayanbox.ir/view/1669801153933548932/%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D8%B1%D8%B6%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C%D9%87.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

در این مطلب، کتاب گرانبهای شرح رضی بر کافیه را که  توسط شیخ رضی الدین محمد ابن حسن استر آبادی معروف به شیخ رضی نوشته شده است را خدمت شما دوستان در چهار جلد تقدیم مینماییم.

شیخ رضی الدین محمد بن حسن استرآبادی معروف به شیخ رضی و ملقب به نجم الائمه از مفاخر دانشمندان شیعه در عرصه ادبیات عرب، صرف و نحو و بلاغت است و به قول علامه خوانساری از نوادر روزگار است و اعجوبه زمان، کسی که عجم و عرب به او افتخار می کند و شیعه به وجودش بر دیگر فرق اسلامی مباهات میکند. 
اجمالاً میدانیم که شیخ رضی از مردم استرآباد (گرگان کنونی) ایران بوده، و در نجف اشرف سکونت داشته است. 

وی در اواسط سده هفتم هجری میزیسته آثار گرانقدری از خود به یادگار گذاشته است، و در کنار بارگاه ملکوتی مولای متقیان و امیر مؤمنان علی (علیه السلام) آثار گرانبهای علمی و ادبی کم نظیر خود را پدید آورده است. 
دو کتابی که مایه شهرت شیخ رضی شده یکی شرح کافیه، و دیگری شرح شافیه است که کتاب (کافیه) در علم نحو، و (شافیه) در علم صرف است. 
علامه خوانساری در ادامه شرح حال شیخ رضی می افزاید: و نیز شرح قصائد هفت گانه ابن ابی الحدید معتزلی در مدح مولا امیر المؤمنین (علیه السلام) از اوست و کتابهایی دیگر. 

 



 

ردیف عنوان کتاب دریافت
1 شرح رضی بر کافیه، جلد اول دریافت
2 شرح رضی بر کافیه، جلد دوم دریافت
3 شرح رضی بر کافیه، جلد سوم دریافت
4 شرح رضی بر کافیه، جلد چهارم دریافت

 

 

 

نظرات (۷)

  1. سلام
    نمیتونید صوت تدریس کتاب شرح رضی رو آماده کنید ؟
    اگه این کارو بکنید ، واقعا خدمت کردید
  2. با سلام
    ان شاءالله خداوند متعال خیر دنیا و آخرت رو به شما خیرین بی ریا عنایت بفرماید و والدین گرامیتان را از این صدقات جاریه و خیرات کثیره بهره مند فرماید. وفقکم الله ایدکم فی دارین
  3. مصطفی ناصری

    سلام من خیلی دنبال منابع کتاب ایرانی هستمم اما سایت کتب اسلامی عربستان خیلی جامع هستش لطفأ برای اینکه مردم به اون سایت ها مراجعه نکنند لیست کتابهای جامع روبیشتر کنید تا مردم راحت تر به دستشون برسه و انشاالله یکی از جامع ترین منایع کتاب کشور بشه.
    • پاسخ:

      سلام علیکم
      ان شاالله
  4. با سلام و عرض ادب و احترام
    اگر ممکن هست این کتابها رو هم به لیست صوتی های خودتون اضافه کنین و اگر مقدور بود در سایت بذارین:
    1. مختصر معانی بیان
    2. مطول معانی بیان
    3. الفیه ابن مالک 
    سپاسگزارم 
    • پاسخ:

      سلام علیکم
      در لیست درخواست ها قرار گرفت
  5. سلام علیکم
    تشکر از اینکه لینک این کتاب ارزشمند و جواهر نایاب نحو استدلالی شیعی را اینجا گذاشتید
    بنده دانلود کردم و خیلی لذت بردم
    اجر شما با اهل بیت عصمت و طهارت(ع)
    • پاسخ:

      سلام
      ان شاالله که خیره
      اما آمارِ بیان دقیقه من تو مدیریت همه حاضرین در سایت رو به IP دارم رصد میکنم
      درست مینویسه
      یا علی
  6. سعید عظیم زاده

    اجرتون با امیرالمومنین علیه السلام واقعا همه مطالب سایتتون عاااااااالیه خدا خیرتون بده 
    • پاسخ:

      سلام علیکم
      با سپاس از تشویق و تشکر شما دوست عزیز
      ان شاالله لیاقت داشته باشیم نوکر نوکرای امام زمان (عج) باشیم
      ضمنا سایت ما فقط  بستر مناسبی است برای نشر آنچه نزد یکایک طلاب و فضای عزیز است که شایسته است آن مطالب را نشر دهند، هر چند فکر کنند که مطالب کوچکی است اما شاید همان مطلب کوچک گره گشای کسی باشد و به قول معروف لازم است زکات آن را پرداخته شود ...
      ان شاالله